خبرگزاری کار ایران

در شورای ساماندهی کودکان خیابان انجام می‌شود:

تدوین راهکاری برای بیمه کودکان کار فاقد اوراق هویتی

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۰۴۸

«باتوجه به اینکه اکنون بحثبیمه سلامت همگانی مطرح است با نظر به اینکه بسیاری از کودکان کار و خیابان دارای اوراق هویتی و کد ملی نیستند باید ساز و کاری مشخص شود تا بتوانیم تمامی این کودکان را بیمه کنیم.»

در دومین جلسه شورای ساماندهی کودکان خیابان، حمایت بیمه سلامت از این کودکان در دستور کار این شورا قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز(۲۵ فروردین ماه) دومین جلسه شورای ساماندهی کودکان خیابان، توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور نمایندگانی از ۱۱ دستگاه عضو این شورا و علی ربیعی وزیر تعاون برگزار شد.

در این جلسه با توجه به اینکه اکثر اعضا به آیین نامه این شورا که در سال ۸۴ تصو یب شده است انتقاد کردند، احمد میدری معاون اجتماعی وزیر کار اصلا ح این آیین نامه را در دستور کار این شورا قرار داد و در ادامه گفت: باتوجه به اینکه اکنون بحثبیمه سلامت همگانی مطرح است با نظر به اینکه بسیاری از کودکان کار و خیابان دارای اوراق هویتی و کد ملی نیستند باید ساز و کاری مشخص شود تا بتوانیم تمامی این کودکان را بیمه کنیم.

محمد تقی حسینی، قائم مقام وزیر کار در امور بین الملل در ادامه این جلسه با اشاره به گزارش‌های جهانی در زمینه کودکان کار وخیابان گفت: ۸۵ ٪کودکان کار دنیا در شرایط سخت و خطرناک مشغول به کارند.

وی افزود: پیمان نامه حقوق کودک یکی از برنامه‌های بین المللی در جهت کاهش آسیب‌های این حوزه است که کشور ما به آن پیوسته و ما کنوانسیون ملی حقوق کودک را تحت نظر قوه قضاییه در این رابطه تاسیس کرده‌ایم.

اعضای این شورا که نمایندگانی از کمیته امداد، هلال احمر، وزارت بهداشت، بهزیستی و… بودند مسائلی را در زمینه همگرایی دستگاه‌ها و جمع آوری مطالعات و تحقیقات مربوط به کودکان کار مطرح کردند که سبب دادن پیشنهاد تاسیس سایتی برای جمع آوری کلیه تحقیقات مربوط به این حوزه از سوی وزیر کار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز