خبرگزاری کار ایران

با همکاری جهاد دانشگاهی و اداره کل کار استان؛

نشست پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با رویکرد ارتقاء سلامت جامعه کارگری در آذربایجان غربی برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۹۵۶۱۰۵

نشست آنلاین پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با رویکرد ارتقاء سلامت در جامعه کار، تولید و تعاون آذربایجان غربی با همکاری و مشارکت جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی و اداره کل تعاون، کار و رفاه استان برگزار شد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا آمیان سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی در این نشست که با حضور رئیس جهاد دانشگاهی استان و معاون آموزشی واحد برگزار شد، با بیان اینکه جهاد دانشگاهی استان به عنوان نهادی توانمند در عرصه های مختلف موفق بوده است، افزود: این مجموعه با مدیریت توانمند در طول اجرای طرح کاج علاوه بر همکاری خالصانه در فرآیند کار، امکانات موجود در زیر ساختهای مجموعه خود را در راستای اجرای هر چه بهتر طرح در اختیار اداره کار قرار دادند.

وی با تاکید براینکه موفقیت جهاد دانشگاهی استان در اجرای طرح های مختلف با دستگاهها نشان از سختکوشی و توانمندی علمی این نهاد است، گفت:مساعدتهای این مجموعه قابل تقدیر است و بواسطه همکاری صمیمانه و تخصصی از زحمات این نهاد قدردانی خواهد شد.

سرپرست اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه طرح ملی کاج طرح پیشگیری از اعتیاد در جامعه کار و تولید در سال ۹۹ اساس اعتبارات وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ابلاغ و عملیاتی شد، افزود: شیوع شناسی اعتیاد از سال ۹۳ در بنگاه های اقتصادی کشور و به تبع آن نیز به صورت تصادفی از طریق تست و آزمایش بین کارگران بنگاه‌های اقتصادی در استان نیز انجام شد که پس از استخراج و اعلام نتایج شیوع شناسی در جامعه کار و تولید در سال ۹۴ اعلام شد آذربایجان غربی باوجود قرارگرفتن در مسیر تراتزیت مواد مخدر و هم مرزی با سه کشور دیگر از لحاظ شیوع اعتیاد با ۱۱ درصد جز سالم‌ترین  استانها بوده که کمترین اعتیاد جامعه کار و تولید را به خود اختصاص داده است.

 وی ادامه داد: بر اساس پیشنهاد وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور طرح ملی کاج در سال ۹۵ به مرحله اجرا در آمد.

آمیان با اشاره به مراحل اجرای طرح مذکور خاطر نشان کرد: مرحله اول این طرح با همکاری جهاد دانشگاهی استان  شامل توانمندسازی مدرسان استانی و آموزش این افراد از طریق کلاسهای مجازی یا بسته های آموزشی به منظور انتقال اطلاعات به مسئولان خانه های بهداشت کارگری انجام شد.

وی ادامه داد:  مرحله اول طرح در ۹۸ واحد کارگری از ۱۲۰ ‌واحد به مرحله اجرا درآمد  و بسته های آموزشی پیشگیری از اعتیاد از طریق مدرسان آموزش دیده در قالب نشست های تخصصی به کارگران مناطق شمال، جنوب و مرکز استان از طریق مسئولان خانه های بهداشت کارگری ارائه شد.

سرپرست اداره کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه فاز دوم طرح ملی کاج از سال ۹۸ با عنوان سبک زندگی سالم از طریق برگزاری ۱۰ساعت کلاس آموزشی توسط،مسئولان خانه های بهداشت کارگری در اکثر کارخانجات اجرایی شد، افزود: همزمان با اجرای مرحله دوم طرح، پنج خانه بهداشت در واحدهای کارگری استان از جمله منطقه آزاد ماکو راه اندازی شد و مجموعا ۱۲۰ واحد کارگری دارای خانه بهداشت یا کارشناس بهداشت شدند.

وی بااشاره به شیوع کرونا و ارائه آموزشها به جامعه کارگری استان گفت: با شیوع کووید ۱۹، آموزشهای مجازی برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری از طریق خانه های بهداشت با همکاری معاونت علوم پزشکی در قالب کمیته بهداشتی،فرهنگی و اجتماعی انجام شد که ضمن غربالگری جامعه کارگری، موارد مشکوک و مبتلا به کرونا شناسایی و به علوم پزشکی معرفی شد.

آمیان برگزاری نشست های حضوری و مجازی برای بررسی آسیب های شایع در شهرستانها و ارسال بسته های آموزشی پیشگیری، کنترل و کاهش شیوع کرونا بین واحدهای کارگری استان نیز از اقدامات دیگر این اداره کل عنوان کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز