خبرگزاری کار ایران

نیکبخت مطرح کرد:

صادرات ۱۰۰ هزار دلاری سوخت «بیودیزل» از ارومیه

asdasd
کد خبر : ۸۳۴۵۸۲

سرپرست پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی گفت: صادرات سوخت «بیودیزل» صنعتی تولید «تاکستان صنعت غرب» از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری این استان به ۱۰۰ هزار دلار رسید.

به گزارش ایلنا از ارومیه علی‌محمد نیکبخت افزود: این میزان درآمد ارزی با صادرات  ۱۰۰ تُن از سوخت «بیودیزل» به کشورهای عراق و افغانستان به دست آمده است.

وی با بیان اینکه این شرکت برای اولین بار اقدام به تولید سوخت زیستی از ضایعات روغن‌ها در کشور کرده است، بیان کرد: سوخت بیودیزل یک نوع گازوئیل گیاهی است که «سولفور» بسیار پایینی نسبت به گازوئیل معمولی دارد.

وی افزود: پایین بودن سولفور باعث می‌شود که انواع موتورهای استفاده‌کننده از این سوخت سالم بماند و طول عمر بیشتری داشته باشد.

وی تصریح کرد: ۱۲ درصد از ساختار سوخت بیودیزل را اکسیژن تشکیل می‌دهد و این امر موجب می‌شود تا موتور مانند یک «توربو» عمل کند.

سرپرست پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی اظهار داشت: سوخت بیودیزل تولیدی این شرکت تمام استانداردهای بین‌المللی را کسب کرده و به کشور عراق و افغانستان صادرات داشته و بازار خود را به زودی در ترکیه نیز به دست می‌آورد.

نیکبخت با بیان اینکه بیودیزل سوخت زیست محیطی و پاک است، گفت: برای تولید این سوخت از پسماند روغن‌ها استفاده می‌شود که می‌تواند در کشتی، ژنراتورهای صنعتی و خودروهای دیزلی مورد استفاده قرار گیرد.

نیکبخت تاکید کرد: جایگزینی این سوخت با سوخت دیزلی موجود در کشور از آلودگی بیشتر هوا جلوگیری می‌کند.

به گزارش ایلنا، شرکت تاکستان صنعت غرب در زمینه‌های بیوتکنولوژی، ترافیک، مبلمان شهری و همچنین طراحی و تولید دریچه‌های منهول فاضلابی فعال است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز