خبرگزاری کار ایران

پرویز آراسته خبر داد:

وجود 38 گونه جانوری در معرض خطر در آذربایجان‌غربی

asdasd
کد خبر : ۶۰۰۴۲۵

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: در سال جاری حدود 38 گونه جانوری در معرض خطر در سطح استان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پرویز آراسته در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز در سالن جلسات اداره کل حفاظت محیط زیست استان برگزار شد با اعلام این خبر اظهار کرد: از میان 38 گونه جانوری در معرض خطر، یک گونه در معرض تهدید،6 گونه در معرض انقراض، 15 گونه جانوری آسیب پذیر، 16 گونه در شرف تهدید در سطح استان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی از 54 گونه پستان دارو 286 گونه پرنده برخوردار است، بیان کرد: این ارقام به ترتیب 27/83 و 58/64 درصد از سهم کشوری را در استان شامل می شود.

آراسته با بیان اینکه آذربایجان غربی به لحاظ تنوع زیستی و حیات وحش در رتبه های اول کشوری قرار دارد خاطر نشان کرد: باید در راستای حفاظت از گونه های جانوری متنوع در این استان و همچنین انتقال آن به نسل های آینده اهتمام جدی صورت گیرد.

وی برگزاری همه ساله روز جهانی حیات وحش را بر اساس دو هدف مهم عنوان کرد و گفت: تبیین جایگاه و حق حیات گونه های جانوری مختلف به احاد جامعه و آگاهی دهی و آموزش در جهت حفاظت از تنوع زیستی موجود در دنیا به مردم از مهم ترین اهداف گرامیداشت این روز است.

این مقام مسئول با تشریح اقدامات این اداره کل در طول سال جاری تصریح کرد: سرشماری پرندگان با 30 کارشناس استانی در بیش از 40 منطقه، اجرای سرشماری پستانداران شاخص استان در مساحت 200 هزار هکتار، تهیه و تنظیم برنامه ملی حفاظت از گونه های خرس قهوه ای، میش مرغ، گوزن زرد ایرانی و پرنده پیشانی سفید،اجرای عملیات آبرسانی به جزیره اشک بخشی از اقدامات مهم این سازمان در حوزه تنوع زیستی بوده است.

وی ضمن تکذیب شایعات فضای مجازی مبنی بر شکار خفاش در سطح استان اذعان کرد: در حال حاضر خفاش ها در خواب زمستانی بوده و هرگونه تحریکی موجب مرگ آنها خواهد شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی در ادامه اظهار کرد: با فرارسیدن ایام عید نوروز این سازمان درحال اجرای طرح بی زباله با شعار از خود شروع کنیم درسطح استان بوده است تا آذربایجان غربی را به عنوان قطب گردشگری کشور برای گردشگران آماده سازد.

انتهای پیام/
سارا نوری
سارا نوری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز