خبرگزاری کار ایران

با هدف ایجاد فرصت برای ارسال محصولات صنایع دستی به بازار

اولین کمپین صادرات خرده فروشی آغاز به کار کرد

asdasd
کد خبر : ۵۶۱۹۴۸

اولین کمپین صادرات خرده فروشی با هدف ایجاد فرصت برای ارسال محصولات صنایع دستی به بازارهای داخلی و خارجی و با حضور مدیرکل پست و تعدادی از هنرمندان صنایع دستی استان آذربایجان غربی در محل سالن آمفی تئاتر این اداره کل آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا استان آذربایجان غربی؛‌  با رایزنی‌های انجام گرفته مقرر شده از طریق شهرداری و شورای شهر ارومیه مکان مناسب در اختیار هنرمندان صنایع دستی قرار گرفته و در آن مکان به عنوان بازارچه فروش صنایع دستی اقدام به ارائه محصولات خود کنند.

در این مراسم مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی با قدردانی از برگزار کنندگان این کمپین گفت : متاسفانه در سالیان اخیر تعدادی از هنرمندان صنایع دستی به دلیل نبود بازارهای هدف و امکان ارسال محصولات خود مجبور به تعطیلی کارگاههای خود شده اند .

جلیل جباری با اشاره به وضعیت آماری هنرمندان تصریح کرد:اگر بتوانیم آمار دقیقی از میزان مرسولات صنایع دستی و حجم محصولاتی که توسط هنرمندان به اقصی نقاط کشور و خارج از کشور ارسال می شود به دست آوریم مطمئناً این آمار در برنامه ریزی های آتی ما را بسیار یاری خواهد کرد .

او اشاره کرد : دولت برای توسعه صادرات غیر نفتی همت داشته و صنایع دستی نیز در این موضوع از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

جباری توضیح داد : دولت برای حمایت از توسعه مناطق روستایی و عشایری تسهیلات کم بهره ای با بهره 6 درصدی و دوره بازپرداخت 6 ساله در نظر گرفته و مقرر شده از صندوق توسعه ملی از سهم 480 میلیارد تومانی استان 10 درصد به طرحهای حوزه گردشگری و 5 درصد به طرحهای صنایع دستی اختصاص داده و به طرحهایی که در حوزه روستایی و عشایری باشد تسهیلات لازم به متقاضیان ارائه کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز