خبرگزاری کار ایران

داود غفارپور:

بهبود ۱۰ رتبه‌ای آذربایجان‌غربی در میزان شاخص فلاکت در کشور قابل توجه است

asdasd
کد خبر : ۴۲۷۰۴۹

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌غربی گفت: براساس بررسی‌های صورت‌گرفته، رتبه استان در شاخص فلاکت بین سال‌های 90 تا 94 بین استان‌های کشور 10 درجه بهبود یافته است.

به گزارش ایلنا، داود غفارپور با بیان این خبر اظهارکرد: گزارش بررسی وضعیت شاخص فلاکت اقتصادی در استان بین سال‌های برنامه‌پنجم توسعه منتشر شد که در این مدت، بهبود خوبی را در این خصوص در آذربایجان‌غربی شاهد بوده‌ایم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: براساس این گزارش سال ۱۳۹۰، آذربایجان‏‌غربی با ۳۷٫۶ درصد نرخ فلاکت، رتبه ششم را بین استان‌های کشور داشته که سال ۱۳۹۴ این شاخص در استان به ۲۳٫۲ درصد رسیده و رتبه استان نیز به رتبه شانزدهم بهبود یافته است.

وی اظهار کرد: علاوه بر آن متوسط شاخص فلاکت آذربایجان‏‌غربی در این سال‌ها ۳۵٫۲ درصد بوده که رتبه ۱۳ را بین استان‌های کشور به خود اختصاص داده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌غربی ادامه داد: یکی از نکات قابل‌توجه در بررسی شاخص فلاکت استان‌های کشور، حضور مستمر استان‌های متکی به بخش کشاورزی بین استان‌های با شاخص فلاکت بالا و حضور نداشتن استان‌های صنعتی بین ۱۰ استان نخست دارای شاخص فلاکت بالاست که این موضوع نشان از تاثیر بحران‌های زیست ‏محیطی نظیر خشکسالی و سرمازدگی به میزان فلاکت اقتصادی در کشور دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز