خبرگزاری کار ایران

محمد دهقان:

مراکز اقتصادی و تولیدی آذربایجان‌غربی شناسایی می‌شوند

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی گفت: مراکز اقتصادی و تولیدی استان آذربایجان غربی در کارگروه پدافند غیرعامل شناسایی می شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از ارومیه، محمد دهقان در دومین جلسه کارگروه تخصصی پدافند غیرعامل صنعت، معدن و تجارت استان اظهار داشت: بی‌شک شناسایی و طبقه‌بندی مراکز اقتصادی، تولیدی و خدماتی به طبقه‌های حیاتی، حساس و مهم و نیز شناخت تهدیدات، آسیب‌ها و اقدامات لازم برای رفع و کاهش آنها و ایجاد بانک‌اطلاعات لازم از جمله وظایف مهم این کارگروه است.

وی تصریح کرد: پدافند غیرعامل شامل تمامی طرح‌ریزی‌ها و اقداماتی است که سبب کاهش آسیب‌پذیری‌ها، افزایش پایداری ملی، تداوم فعالیت دستگاه‌های خدمات‌رسان در تامین نیازهای حیاتی و حساس مردم مقابل تهدیدات خارجی شده و مستلزم به کارگیری سلاح نیست.

سپس معاون و رئیس‌ کارگروه تهدیدات تخصصی اداره‌کل پدافند غیرعامل استان به نقش موثر تمام نهادها، نیروها، سازمان‌ها، صنایع و حتی مردم عادی در پدافند غیرعامل اشاره کرد و گفت: در این زمینه تعداد 12 کارگروه تخصصی تشکیل شده و علاوه بر آن، فرهنگ‌سازی و نهادینه‌کردن پدافند غیرعامل بین آحاد مردم، یکی از سیاست‌های مدیریت پدافند غیرعامل به شمار می‌رود.

کاظمی با اشاره به اینکه برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی در زمینه دفاع غیر عامل یکی از گام‌های مهم و زیر بنایی در نیل به اهداف راهبردی دفاع غیرعامل برای تقویت توان دفاعی، ارتقاء آستانه مقاومت ملی در برابر تهدیدات بالقوه و بالفعل دشمن و حفاظت از سرمایه‌های کلان ملی کشور است، گفت: آگاه‌سازی تمام مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی یکی از اهداف مهم آموزش‌ها برای کاستن آسیب‌پذیری نیروی انسانی، تاسیسات و تجهیزات حیاتی، حساس و مهم به شمار می‌رود.

در ادامه وهاب‌زاده رئیس کمیسیون اقتصادی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه گفت: هم اکنون اتاق بازرگانی در حال احصاء تهدیدات و تدوین برنامه‌های لازم برای اجرای پدافند غیرعامل بوده که به محض نهایی شدن در کارگروه ارائه شده و از سوی دیگر برگزاری دوره‌های آموزشی برای نهادینه‌کردن پدافند غیرعامل بین واحدهای تولیدی و خدماتی نیز بسیار ضروری است.

به گزارش ایلنا، در این جلسه مقرر شد طی شهریور امسال، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه دوره عمومی آشنایی با پدافند غیرعامل را با هماهنگی اداره کل پدافند غیرعامل و سازمان صنعت، معدن و تجارت به منظور آشنایی واحدهای اقتصادی با مفاهیم پدافند غیرعامل برگزار کند.

علاوه بر آن، به منظور فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن پدافند غیرعامل بین واحدهای تولیدی و خدماتی عضو اتاق، نیازهای آموزشی تخصصی درباره پدافند غیرعامل واحدهای تولیدی،صنعتی و بازرگانی از طریق اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه احصاء و برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری دوره‌های آموزشی را به عمل آورد.

از سوی دیگر مقرر شد تهدیدات و مخاطرات مورد نظر در زمینه پدافند غیرعامل در حوزه فعالیت‌های اقتصادی از طریق اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه شناسایی و به همراه راهکارهای پیشگیری مورد نیاز حداکثر تا هشت شهریور به سازمان صنعت،معدن و تجارت اعلام شود.

کد خبر : ۴۰۲۰۲۴