خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز بهداشت مهاباد خبر داد:

کشف و ضبط 7 تن مواد غذایی غیر قابل مصرف در شهرستان مهاباد

رئیس مرکز بهداشت مهاباد گفت: در چهار ماهه اول سال‌جاری حدود 7 تن مواد غذایی و آشامیدنی و تقلبی غیر قابل مصرف در این شهرستان کشف و ضبط شد.

کریم علیزاده آذر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مهاباد گفت: این طرح با همکاری شبکه بهداشت و درمان و ادارات نظارت بر اماکن عمومی، صنعت،معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی، دامپزشکی به منظور حفظ سلامت شهروندان و مسافران، تامین و ارتقای ایمنی مواد غذایی در ‏سطح عرضه، رعایت بهداشت آب و ‏پیشگیری از بروز اپیدمی‌های منتقله از آب و غذا، در سطح شهرستان در طول چهار ماهه گذشته انجام شده و ادامه دارد.

وی اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح، کنترل بهداشتی همه مراکز تهیه و توزیع و عرضه مواد غذایی ، نظافت عمومی اماکن و کنترل بهداشتی مراکز و اماکن بین راهی است.

رئیس مرکز بهداشت مهاباد افزود: این بازدیدها از ساعت ۸ صبح تا 8 شب با حضور 22 بازرس به مدت 115 روز و با همکاری ادارات تعزیرات حکومتی،نظارت بر اماکن، شهرداری، دامپزشکی، بازرسی اصناف، صنعت و معدن و تجارت، گردشگری و بیش از 11000 نفر ساعت در راستای حفظ سلامت و ارتقا وضعیت بهداشتی مسافران انجام شده و  همه مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی حساس در طول این مدت حداقل یک بار مورد بازدید قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: از مراکز حساسی از جمله رستوران‌ها، اغذیه فروشی‌ها، شیرینی و آجیل فروشی‌ها و اماکن عمومی حساس به ویژه مهمانسراها، هتل‌ها، مسافرخانه‌ها، زائرسراها، پارک‌ها، محل‌های اسکان موقت مسافران و ... با تأکید بر رعایت بهداشت فردی، بهداشت ابزار کار بازدید به عمل می‌آید.

علیزاده آذر گفت: در 4 ماه گذشته 7 تن مواد غذایی و آرایشی بهداشتی فاسد شده و غیر قابل مصرف به ارزش تقریبی 50 میلیون ریال توسط بازرسان بهداشت محیط کشف و ضبط، انجام 130مورد بازدید از تأسیات تامین و توزیع آب، 8 مورد بازدید از سیستم دفع فاضلاب، صدور 1613 مورد کارت بهداشتی،19617 مورد کلرسنجی انجام گرفته است.

وی از شهروندان و مسافرین خواست با تلفن مستقیم واحد سلامت محیط کار شهرستان مهاباد(42442250) و یا با سامانه تلفن رایگان 190 تماس حاصل نمایند و شکایت‌های بهداشتی خود را اعلام تا کارشناسان مربوطه در کوتاه‌ترین زمان بررسی و نظارت را انجام دهند.

کد خبر : ۳۹۷۹۶۶