خبرگزاری کار ایران

با حضور ۶ کشور آسیایی برگزار می‌شود؛

منطقه آزاد ماکو میزبان سفرای کشورهای شرق آسیا

سفرای 6 کشور آسیای شرقی و اقیانوسیه امروز مهمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو در شمال آذربایجان غربی هستند.

به گزارش ایلنا، سفرای 6 کشور آسیای شرقی و اقیانوسیه به همراه محمود برازنده مدیر کل  شرق آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه و هیات‌های تجاری در همایش اقتصادی و سرمایه گذاری آذربایجان غربی در منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو شرکت می کنند.

در این نشست اقتصادی همچنین سفیران کشورهای فیلیپین، برونئی، اندونزی، چین، ویتنام و تایلند به همراه مسئولان وزارت امور خارجه ایران، جهت آشنایی با ظرفیت‌های اقتصادی این استان از فرودگاه بین المللی در دست احداث منطقه آزاد ماکو بازدید می‌کنند.

بازدید از مناطق گردشگری، پروژه های اقتصادی و نشست با مدیرعامل منطقه آزاد تجاری ماکو از جمله برنامه های سفیران کشورهای خارجی در منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو است.

همچنین در نشست سفیران6 کشور آسیای شرقی و اقیانوسیه در کشورمان، گفت و گوهایی برای جذب سرمایه گذار خارجی در منطقه آزاد تجاری ماکو صورت می گیرد تا طرح های پیش بینی شده در این منطقه به مرحله اجرا در آید.

پس از نشست مشترک در منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو، نیز نشستی به میزبانی مسئولان استان آذربایجان غربی و با حضور سفیران این  6 کشور در ارومیه برگزار می شود.

بر اساس غلام خبرگزاری صدا و سیما، منطقه آزاد ماکو با پنج هزار کیلومتر مربع وسعت، بزرگترین منطقه تجاری و صنعتی کشور است که در راستای اهداف اقتصادی در 24 مرداد ماه سال 1389 تصویب شد.

بر اساس لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی، کلیه فعالیت های موضوع قانون چگونگی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی جمهوری اسلامی ایران مصوب 1372 و اصلاحات بعدی آن در منطقه آزاد ماکو مجاز است.

کد خبر : ۳۸۹۶۷۵