خبرگزاری کار ایران

مدیرکل جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خبر داد:

53 مرکز مجوزدار جمع‌آوری شیر در آذربایجان غربی فعال هستند

مدیرکل جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی گفت: 53 مرکز مجوزدار جمع آوری شیر در آذربایجان غربی فعال هستند.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از ارومیه، قربانعلی سعادت در جلسه بررسی مسائل و مشکلات دامداران و کارخانه‌های تولید شیر استان آذربایجان غربی که امروز در محل استانداری برگزار شد، با تاکید بر لزوم حمایت از دامداران و صنایع شیر استان گفت: با کمک و همفکری مسئولان، پیگیر رفع مسائل و مشکلات موجود در زمینه تولید، جمع آوری و توزیع شیر در استان هستیم و امیدواریم بتوانیم با هم اندیشی و اصلاح برخی رویه های ناصحیح، به رونق صنعت شیر و توسعه و تجهیز دامداری ها در استان کمک کنیم.

سعادت در ارتباط با مشکلات خرید شیر از دامداران و مراکز جمع آوری شیر توسط کارخانه ها نیز اظهار کرد: موضوع خرید شیر بصورت دو مرحله ای توسط کارخانه‌ها و تجهیز مراکز جمع آوری شیر به سیستم‌های شیرسرد کن جهت ارتقای کیفیت و جلوگیری از آلودگی‌های میکروبی، در دستورکار قرار خواهد گرفت و انتظار داریم با این اقدامات، بخش عمده ای از مشکلات مربوط به دامداران و تولیدکنندگان شیر در استان مرتفع شود.

راه اندازی کارخانه تولید شیر خشک در استان از دیگر موارد مطروحه در این جلسه بود که مقام عالی استان ضمن استقبال از اجرایی شدن این طرح، دستور پیگیری آن را صادر کرد.

اسمعیل کریم زاده مدیرکل‌جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی هم در این جلسه به ارائه گزارشی در خصوص وضعیت تولید شیر در استان پرداخت و گفت: سالانه نزدیک به 350 هزار تن شیر در این استان تولید می شود که شامل شیر بز، گوسفند، گاو و گاو میش است.

وی در رابطه با تعداد مراکز جمع آوری شیر در استان نیز گفت: در حال حاضر 71 مرکز مجوزدار جمع آوری شیر در استان وجود دارد که از این تعداد 53 مرکز فعال هستند.

به گزارش ایلنا، در این جلسه مسائل و مشکلات مرتبط با تولید و جمع آوری شیر در استان توسط معروفی مدیرعامل اتحادیه دامداران استان، فاطمه قربانی از دامداران ارومیه‌ای، حسن‌زاده مدیرعامل شرکت فرآورده‌های لبنی شروین مهاباد و حق جو مدیرعامل شرکت شیرپگاه استان مطرح شد.

کد خبر : ۳۸۵۸۴۷