خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان خبر داد:

توانایی تولید سالانه بیش از 50 میلیون دوز واکسن تب برفکی در مهاباد

asdasd
کد خبر : ۳۵۱۲۲۷

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی گفت: واحد واکسن‌سازی تب برفکی در مهاباد قادر است سالانه بیش از 50 میلیون دوز واکسن تب برفکی تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی کند.

به گزارش ایلنا، اسمعیل کریم زاده گفت: این واحد تولیدی که در فضایی به زیربنای 10 هزار و 600 متر مربع احداث شده، نخستین شرکت بخش خصوصی در کشور است که یکی از محصولات موسسه رازی را با هدف صادرات و رفع نیازهای داخلی تولید می کند.

وی ادامه داد: برای راه اندازی این کارخانه واکسن سازی که کیفیت تولید آن در حد استانداردهای جهانی است، در مجموع 120 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است که 33 میلیارد ریال آن از سوی بخش خصوصی و مابقی به شکل تسهیلات بانکی تامین شده است.

کریم زاده ارزش تولید سالانه این شرکت را بیش از یکهزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این شرکت قادر است میزان تولیدات خود را در صورت نیاز بازار مصرف به میزان 20 درصد افزایش دهد.

وی با پر اهمیت خواندن تولید این واکسن در کشور گفت: آذربایجان غربی با تعداد زیاد دام های کوچک و بزرگ یکی از قطب های دامداری و تولید کننده گوشت کشور است و بر همین اساس، اهمیت ساخت واحد تولید واکسن تب برفکی در پیشگیری و بقای دام‌های استان نقش بسزایی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز