خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی:

زلزله خوی خسارت جانی و مالی در پی نداشت

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی گفت: تاکنون زمین لرزه و پس لرزه های به وقوع پیوسته در خوی وسایر شهرهای استان خسارت جانی و مالی در پی نداشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ارومیه، امیرعباس جعفری امروز در جمع خبرنگاران گفت: از عصر روز چهارشنبه با وقوع زمین لرزه ای به بزرگی ۴.۳ ریشتری در خوی تاکنون بیش از ۲۴ زمین لرزه و پس لرزه در خوی، سلماس و بخش سیلوانای ارومیه به وقوع پیوسته است.

وی افزود: زلزله‌های اخیر به وقوع پیوسته در این استان هیچ‌گونه تلفانی جانی و مالی نداشته ‌اند.

جعفری با بیان اینکه هم اکنون انرژی زمین تخلیه شده و جای هیچ ‌گونه نگرانی برای شهروندان وجود ندارد ادامه داد: در زمان حاضر شورای هماهنگی مدیریت بحران در استان و نیز شهرهای استان به حالت آماده باش درآمده اند.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی با این حال تمام نهادهای مربوطه آمادگی لازم را جهت هرگونه حادثه غیرمنتظره‌ای را داشته و در آماده‌باش کامل به سر می‌برند و البته تکرار می‌کنم که جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: در همین راستا شب گذشته (چهارشنبه) از مردم خوی و سلماس خواستیم، ضمن دعوت به آرامش حتی الامکان به علت زمین لرزه‌های مکرر، زیر سقف نخوابند و در فضاهای باز حضور داشته باشند تا خدای ناکرده مشکل خاصی پیش نیاید.

جعفری در خصوص شایعه فعال شدن گسل وان نیز اظهار داشت: نگرانی در خصوص فعال شدن گسل وان که بخشی از آن نیز در منطقه شمال استان و شهرستان‌های سلماس و خوی قرار دارد تکذیب می‌شود.

به گزارش ایلنا، براساس اعلام موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران روز چهارشنبه ۲۱ پس لرزه در خوی به وقوع پیوست؛ همزمان با وقوع زلزله در خوی زمین لرزه هایی به بزرگی ۳.۶ ریشتر در سیلوانا از توابع شهرستان ارومیه و ۲.۶ ریشتر در شهرستان سلماس نیز به وقوع پیوسته است.

کد خبر : ۳۸۳۸۳۶