خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهور مطرح کرد؛

تخصیص بودجه 100 میلیاردی صندوق توسعه‌ملی برای صادرات در آذربایجان‌غربی

asdasd
کد خبر : ۳۷۶۲۱۶

رئیس جمهور از اختصاص بودجه 100 میلیاردی صندوق توسعه‌ملی برای صادرات در آذربایجان‌غربی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در اجتماع بزرگ و صمیمی مردم استان آذربایجان‌غربی گفت: آذربایجان غربی حراست از مرزهای ما با سه کشور همسایه را در طول این 37 سال به خوبی انجام داد.

رئیس جمهور افزود: چه در دوران جنگ تحمیلی 8 ساله و چه امروز که منطقه ما را ناامنی فراگرفته است اما ایران عزیز ، سراسر امنیت و ثبات و نشاط می باشد.

حجت‌الاسلام روحانی افزود: این روزها مردم عزیز و غیور ایران دو انتخابات بزرگ را همزمان پشت سر گذاشته اند و حضور شکوهمند مردم در این دو انتخابات و بویژه در منطقه آذربایجان و آذربایجان غربی نشانگر اعتماد مردم به مجریان کشور در انتخابات و وجود رقابت سالم در انتخابات در سرزمین می باشد.

وی ادامه داد: مردم ما به طور متوسط 62 درصد در کشور و 66 درصد در آذربایجان غربی پای صندوق انتخابات آمدند و این بدان معناست که کشور و مردم ما گر چه یکصدایی را نمی پسندند و صداهای متنوع و گوناگون در این کشور است، اما در عین حال حاکمیت واحد ملی، سراسر کشور ما را فراگرفته است.

رئیس جمهور گفت: زمانی که نفت بشکه ای 147 دلار فروخته می شد، سالانه بیش از 80 میلیارد دلار صرف کالاهای وارداتی در کشور شد، برای مردم اشتغال درست نشد و راه رونق اقتصادی برای کشور فراهم نشد و مردم ما در این مقطع تاریخی به فکر آنند که راه و مسیر برای صادرات کالاهای ایرانی به کشورهای همسایه و کشورهای جهان گشوده شود.

حجت‌الاسلام روحانی به اولین قدمی که دولت یازدهم برداشت، اشاره کرد و افزود: دروازه هایی که دشمن روی ملت ایران بسته بود و راه صادرات و راه رونق اقتصادی را با تحریم سد کرده بود با برداشتن تحریم ها گشوده شود و این قدم به حول و قوه الهی برداشته شده است.

وی افزود: ما امروز دارای شرایطی هستیم که شما می بینید شرکت ها و کشورهای مختلف به طور مداوم در رفت و آمد با کشور عزیز ایران هستند و در همین ماه های اولیه برداشته شدن تحریم شاهد اولین قدم های سرمایه گذاری در کشور عزیزمان هستیم.

رئیس جمهور در ادامه افزود: به حول قوه‌الهی در اینجا برای صادرات و صادرات محصولات کشاورزی تدابیر لازم را اتخاذ خواهیم کرد و صندوق توسعه ملی 100 میلیارد تومان با کارمزد 10 درصد برای صادرات در این استان اختصاص داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز