خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی در گفت وگو با ایلنا:

حداقل زمان ورود هواپیماهای جدید 6 ماه دیگر / ریسک تسهیلات ارزی برای ایرلاین ها

asdasd
کد خبر : ۲۹۲۰۰۷

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با بیان اینکه مذاکرات نهایی ایرلاین ها با شرکت های هواپیما ساز قدر در حال انجام است،‌ گفت: حداقل زمان ورود هواپیماهای جدید 6 ماه و حداکثر زمان تا یک سال اینده است.

مقصود اسعدی سامانی در گفت وگو با ایلنا با اشاره به شرکت های هواپیما سازی که وارد مذاکره با شرکت های هواپیمایی ایرانی شده اند،‌ اظهار کرد: تنها شرکت های بویینگ و ایرباس علاقه مند به بازار ایران نیستند و شرکت های بسیاری با ایرلاین ها درباره فروش قطعات هواپیما و اورهال کردن و انتقال دانش تعمیرات و نگه داری وارد مذاکرات نهایی شده اند.

وی ادامه داد: قبل از ورود هواپیماهای جدید انواع چک های هواپیمایی باید انجام شود که زمان بر است اما قطعا نهایتا تا یک سال دیگر ناوگان هوایی کشورمان شروع به کاهش سن می کند.    

سامانی با بیان اینکه در حال حاضر مهم ترین موضوع ایرلاین های کشورمان تامین نقدینگی برای خرید است،‌ اظهار کرد: قطعا دولت باید بخشی از نقدینگی مورد نیاز برای خرید هواپیما را تامین کند و در همه جای دنیا هم ایرلاین ها با حمایت دولت نسبت به خرید اقدام می کند.      

وی با اشاره به ارائه تسیهلات از محل صندوق توسعه ملی، ادامه داد: باید از محل صندوق توسعه ملی تسهیلات ارزی به ایرلاین ها ارائه شود اما موضوعی که برای ایرلاین ها ریسک زیادی دارد؛‌ نوسانات ارزی است.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی افزود:‌ایرلاین ها به شدت از نوسانات ارزی و تاثیر آن در بازپرداخت تسهیلات ارزی هراس دارند چراکه تجربه جهش قیمت 3 برابری نرخ ارز در 3 الی 4سال گذشته ایرلاین ها را با بحران مالی مواجه کرد.

سامانی با اشاره به دوره بازپرداخت تسهیلات ارزی گفت: معمولا دوره بازپرداخت تسهیلات به بانک عامل 3 ساله است اما درخواست ایرلاین ها افزایش دوره بازپرداخت به 10 سال است تا ریسک نوسانات ارز هم کاهش یابد.

  

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز