خبرگزاری کار ایران

معاون فرماندار شاهین دژ مطرح کرد

نشانه‌ای از آنفلوانزای پرندگان در شاهین‌دژ دیده نشده است

معاون فرماندار شاهین دژ گفت: خوشبختانه تاکنون هیچگونه نشانه‌ای از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در این شهرستان دیده نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شاهین دژ، «حبیب یزدانی» درجلسه ستاد پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد با تاکید بر اهمیت و ضرورت آگاهی رسانی همگانی و آموزش عمومی به منظور مبارزه با این بیماری قبل از هرنوع اقدام پیشگیرانه‌ای افزود: خوشبختانه تاکنون هیچگونه نشانه‌ای از این نوع بیماری در شهرستان دیده نشده است.

معاون فرماندار شاهین دژ نقش دامپزشکی، مرکز بهداشت، جهاد کشاورزی و نیروی انتظامی در جهت پیشگیری از این بیماری را مهم و تأثیرگذار دانست و اظهار داشت: باید با تهیه بروشورهای و توزیع آن در شهرستان آگاه سازی لازم را در مورد این بیماری دربین مردم صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دولت یازدهم توجه به بهداشت و سلامت مردم است، خاطرنشان کرد: موضوع سلامت جامعه به چند دستگاه خاص محدود نمی‌شود بلکه باید شرایط لازم برای تامین این مهم در کلیه دستگاه‌ها فراهم گردد.

معاون بهداشت عمومی مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان غربی رجبی نیز دراین جلسه با بیان اینکه این بیماری یکی از بیماریهای ویروسی و مشترک بین انسان و پرندگان می‌باشد، هدف از این جلسه را هماهنگی هرچه بیشتر ادارات ذیربط در جهت پیشگیری و مبارزه با این بیماری دانست.

معاون مدیرکل دامپزشکی استان بر شناسائی واردکنندگان کود مرغی و داشتن گواهی حمل بهداشتی تخم مرغ‌های ورودی به شهرستان در این جلسه تاکید کرد و گفت: بازرسی توسط کارکنان دامپزشکی به طور روزانه صورت می‌گیرد.

در پایان بر جمع آوری فروشندگان مرغ زنده و کشتار غیر مجاز از اولویت‌های برنامه مبارزه با این بیماری عنوان شد و بر آمادگی و همکاری اعضا ستاد در موقع بروز خطر تاکید شد.

کد خبر : ۳۶۲۸۲۵