خبرگزاری کار ایران

با حضور جمعی از مسئولان

مرحله شهرستانی جشنواره جابر بن حیان در مهاباد برگزار شد

جشنواره دانش آموزی جابربن حیان با ارائه بیش از 335 طرح و نورآوری دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان مهاباد برگزارشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پروش مهاباد در حاشیه این نمایشگاه به خبرنگار ایلنا، گفت: جشنواره جابربن حیان برای بروز استعداد‌ها و خلاقیت‌های دانش آموزان در مقطع ابتدایی برگزار شد که به مدت دو روز ادامه دارد.

حسین جهان بین تصریح کرد: بیش از ده هزار دانش آموزان در مرحله آموزشگاهی دراین طرح در سطح ۴۳ مدرسه ابتدایی مهاباد فراخوان شده است که با استقبال خوب از سوی والدین مربیان و دانش آموزان، ۳۳۵ طرح در مرحله شهرستانی انتخاب شده‌اند.

وی اظهار داشت: در این جشنواره آثار و پروژه‌های دانش آموزان دوره ابتدایی با یک رقابت سالم و هیجان انگیز در قالب هفت نمایشگاه درحوزه‌های تحقیق، جمع آوری، نمایش، مدل، طراحی وساخت، آزمایش ودریاچه ارومیه به نمایش گذاشته شده است.

یار احمدی افزود: از ابتدای فراخوان این طرح تا کنون سه ماه زمان صرف شده که در این مدت جلسات متعددی با مربیان و مدیران گذاشته شده است. همچنین جلسه‌ای نیز برای انتخاب داوران نهایی برگزار شد.

کار‌شناس تکنولوژی و گروههای آموزش ابتدایی مهاباد نیز هدف عمده از اجرای این طرح و برگزاری این جشنواره را قرار گرفتن دانش آموزان در فضای جدید و آشنایی با پروژه و خلاقیت‌های دیگر دانش آموزان عنوان کرد.

کد خبر : ۳۵۴۶۲۲