خبرگزاری کار ایران

آغاز به کار اولین جشنواره بانوی وزین اسلامی ایرانی در ارومیه

اولین جشنواره بانوی وزین اسلامی ایرانی به همت امور بانوان شهرداری ارومیه در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی آذربایجان غربی آغاز به کار کرد.

به گزارش ایلنا، حمیرا رستمیان مدیر امور بانوان شهرداری ارومیه در آیین افتتاح اولین جشنواره بانوی وزین اسلامی ایرانی در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره بیان کرد: تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینه پوشش و حجاب بانوان در اجتماع، فرهنگ‌سازی و ارتقا سطح فرهنگی بانوان، الگوسازی با ارائه نمونه متناسب با شاخص‌های اسلامی ایران، حمایت از تولید داخلی و توجه به صنعت پوشاک کشور، ترویج مدل‌های ایرانی اسلامی  و ارتقای سطح کیفی  پوشش از منظر هنری، ایجاد انسجام و حفظ روحیه نشاط متولیان مد و لباس  و عاملان حجاب و عفاف و پوشش‌های ایرانی اسلامی، بازار یابی و مساعدت و حمایت از اشتغال بانوان در زمینه تولید لباس با معیار های اسلامی ایرانی را از اهداف برگزاری اولین جشنواره بانوی وزین اسلامی ایرانی است .

وی با بیان اینکه فراخوان شرکت در اولین جشنواره بانوی وزین اسلامی ایرانی در سطح شهر ارومیه از دی ماه شروع شد، افزود: این فراخوان در زمینه لباس‌های سنتی شامل لباس‌های بومی و محلی و لباس‌های مجلسی، اجتماعی و محیط کار از جمله مانتو، چادر، شال و روسری و لباس‌های عروسی برگزار شد.

مدیر امور بانوان شهرداری ارومیه با اعلام اینکه بعد از برگزاری فراخوان 250 اثر به دبیر خانه جشنواره ارسال شد، گفت:  از این تعداد آثار ارسالی ، یک اثر در زمینه طرح  برتر  و یک اثر در زمینه  دوخت برتر برگزیده شد.

گفتنی است؛ در پایان مراسم از تلاشگران عرصه مد و لباس ایرانی اسلامی با اهدای لوح تقدیر و تندیس جشنواره  تجلیل شد.

لازم به ذکر است ، اولین جشنواره بانوی وزین اسلامی ایرانی در محل نمایشگاه مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی آذربایجان غربی از 10 الی 15 اسفند از ساعت 10 الی 12 ظهر و 16 الی 19  دایر خواهد بود.

کد خبر : ۳۵۲۰۲۹