خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان غربی

دیدار استاندار آذربایجان غربی با سر کنسول جمهوری آذربایجان در تبریز

استاندار آذربایجان غربی ظهر امروز در دفتر کار خود پذیرای علیزاده سرکنسول جمهوری آذربایجان در تبریز بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، قربانعلی سعادت در این دیدار توسعه روابط با کشورهای مسلمان همسایه را از راهبردهای استراتژیک جمهوری اسلامی عنوان و خاطرنشان کرد: حضرت امام و پس از ایشان مقام معظم رهبری همواره توسعه روابط با کشورهای مسلمان همسایه را مورد تاکید قرار داده اند و در همین راستا ما نیز در استان آذربایجان غربی از گسترش سطح مناسبات بویژه در عرصه های اقتصادی و تجاری با کشورهای همجوار از جمله جمهوری آذربایجان و نخجوان، استقبال می کنیم.

سعادت با اشاره به روابط دیرینه استان آذربایجان غربی با جمهوری آذربایجان و نخجوان نیز اظهار داشت: مقامات و مسئولان دو طرف با توجه با مشترکات فراوانی که بین دو منطقه وجود دارد باید تلاش کنند بسترهای توسعه همکاری ها و مناسبات فی مابین را بیش از پیش تحکیم و توسعه دهند.

وی همچنین به سفر اخیر دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی به جمهوری آذربایجان اشاره کرد و افزود: این سفر که در آن تفاهم‌نامه و قراردادهای متعددی در زمینه ارتقاء همکاریهای دوجانبه به امضاء رسید نشانگر توجه اساسی مسئولان ارشد دو کشور به توسعه همکاری ها است و در این میان استان آذربایجان غربی می تواند نقش کلیدی را ایفا کند.

علیزاده نیز در این دیدار ضمن تقدیر از تلاش ها و حمایت های مهندس سعادت در جهت توسعه روابط میان آذربایجان غربی و جمهوری آذربایجان گفت: مردم دو طرف، فرهنگ و سابقه تاریخی مشترکی دارند و باید سطح روابط متناسب با این سوابق را هم داشته باشند.

وی همچنین سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به جمهوری آذربایجان را فرصتی در جهت تحکیم مناسبات فیمابین دانست و افزود: خوشبختانه در دو طرف تهران و باکو، اراده و همت قوی برای توسعه روابط و افزایش سطح مناسبات وجود دارد.

علیرضا رادفر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی، منتظمی رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در ارومیه و رمضانی معاون مدیرکل دفتر سیاسی استانداری نیز در این دیدار حضور داشتند.

کد خبر : ۳۵۴۵۷۶