خبرگزاری کار ایران

مدیر گمرک رازی خبر داد:

تردد بیش از 340 هزار نفر از گمرک رازی آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۳۵۲۴۵۱

مدیر گمرک رازی از تردد بیش از 340 هزار نفر مسافر به کشور از طریق گمرک رازی طی یازده ماه امسال خبر داد.

ایرج قاسم‌خانی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، با اعلام این مطلب اظهار داشت:‌ طی یازده ماه امسال آمار ورود و خروج مسافر از طریق گمرک رازی به کشور قابل توجه بوده  است.

وی در همین راستا از ورود بیش از 177 هزار نفر از این طریق به کشور خبر داد و افزود: بیش از 129 هزار نفر از این تعداد ایرانی و بیش از 48 هزار نفر خارجی بوده‌اند.

قاسم‌خانی تصریح کرد: این درحالی است که در مدت مشابه سال گذشته بیش از 186  هزار نفر از طریق گمرک رازی به کشور وارد شده بودند که بیش از 143  هزار نفر از آنها ایرانی و بیش از 43 هزار نفر خارجی بوده‌اند.

وی به آمار خروج مسافر از طریق گمرک رازی نیز اشاره کرد و افزود:‌ طی یازده ماه امسال بیش از 168 هزار نفر از طریق گمرک رازی از کشور خارج شده‌اند که این تعداد شامل بیش از 133 هزار نفر مسافر ایرانی و بیش از 35 هزار نفر مسافر خارجی بوده است.

مدیر گمرک رازی در مورد تعداد مسافران خارج شده از کشور از این طریق طی مدت مشابه سال گذشته گفت: طی یازده ماه سال گذشته بیش از 174 هزار نفر از طریق گمرک رازی از کشور خارج شده بودند که این تعداد شامل 142 هزار نفر مسافر ایرانی و 32 هزار نفر مسافر خارجی بوده است.

مدیر گمرک رازی با اشاره به این آمارها گفت: مقایسه آمار ورود و خروج مسافر از طریق مرز رازی طی یازده ماه امسال با مدت مشابه سال گذشته، حاکی از کاهش 5 درصدی  ورود و خروج مسافر به کشور از طریق این گمرک است.

شایان ذکر است گمرک مرزی رازی در فاصله 75 کیلومتری با شهرستان خوی و در مرز ایران با کشور ترکیه قرار دارد که در سال 1351 به عنوان گمرک مرز ریلی مجاز تعیین و ورود وخروج کالا از طریق آن مرز توسط راه آهن انجام می‌گیرد.

گمرک مرزی رازی تا سال 1375 زیر نظر گمرکات تبریز اداره می شد ولی پس از آن از گمرکات استان آذربایجان شرقی جدا و زیر نظر گمرک ارومیه و با استقرار گمرک خوی درسال 1379 زیرنظر گمرک خوی و بصورت شبانه روزی به فعالیت خود ادامه می دهد .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز