خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی بوکان

حدود ۶۰ هزار هکتار از اراضی بوکان به زیر کشت گندم پاییزه رفت

مدیر جهاد کشاورزی بوکان گفت: در سال زراعی جاری ۵۱ هزار هکتار از مزارع دیم و هشت هزار و ۶۰۰ هکتار از مزارع آبی این شهرستان به کشت گندم اختصاص یافته است.

صلاح الدین حقگوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا گفت: در سال زراعی جاری ۵۱ هزار هکتار از مزارع دیم و هشت هزار و ۶۰۰ هکتار از مزارع آبی این شهرستان به کشت گندم اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: این مقدار سطح زیر کشت گندم بوکان در کشت آبی ۲۰ درصد و در کشت دیم ۱۰ درصد سطح زیر کشت گندم استان آذربایجان غربی را به خود اختصاص داده است.

مدیر جهاد کشاورزی بوکان گفت: دو هزار و ۸۴۱ تن کود بین کشاورزان جهت کشت پاییزه توزیع شده که از این میزان یک هزار و ۶۵۰ تن کود اوره است.

وی افزود: برای حمایت از کشاورزان همچنین امسال ۳۸۸ تن گندم بذری پرورشی و مادری برای مزارع دیم و آبی از ارقام هما، سرداری و آذری۲ در بین کشاورزان توزیع شده است.

حقگوی ادامه داد: ۹ هزار و ۳۱۴ تن بذر خود مصرفی کشاورزان توسط پنج دستگاه بوجاری موجود در این شهرستان بوجاری و در کشت پاییزه از آن استفاده کرده‌اند.

وی اضافه کرد: از مجموع مزارع زیر کشت پاییزه گندم در شهرستان بوکان بیش از ۱۹ هزار و ۹۲۴ هکتار تحت پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته است.

کد خبر : ۳۲۲۲۷۰