خبرگزاری کار ایران

معاون امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی:

شهرداری‌ها نیازمند درآمد پایدار هستند

کد خبر : ۲۳۲۲۹۸

شهرداری‌ها به عنوان نهاد غیردولتی، تنوع گسترده‌ای از خدمات شهری و فعالیتهای عمرانی را برعهده دارند که برای ارائه مطلوب آن‌ها و جلب رضایت شهروندان نیازمند منابع درآمدی پایدار هستند.

معاون امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی گفت: شهرداری‌ها به عنوان نهاد غیردولتی، تنوع گسترده‌ای از خدمات شهری و فعالیت‌های عمرانی را برعهده دارند که برای ارائه مطلوب آن‌ها و جلب رضایت شهروندان نیازمند منابع درآمدی پایدار هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ارومیه، دکتر هادی بهادری در نشست مشورتی با شهرداران استان که در محل خانه جوان ارومیه برگزار شد، افزود: عوارض شهری و مشارکت شهروندان یکی از منابع درآمدی پایدار است که در استان تنها ۳۵ درصد درآمد شهرداری‌ها را پوشش می‌دهد و باید با فرهنگسازی سهم مشارکتی مردم را در بودجه‌های سالیانه شهرداری‌ها افزایش داد.

بهادری بهره گیری از ظرفیت‌های قانونی برای ایجاد درآمدهای پایدار و تامین منابع مالی را از دیگر الزامات مدیریت شهری عنوان کرد و اظهار داشت: سرمایه گذاری و جذب منابع مالی بخش خصوصی و فروش اوراق بهادار از جمله بسترهای قانونی است که شهروندان با تسلط بر قوانین شهرداری‌ها و قوانین سرمایه گذاری می‌توانند بجای فروش تراکم و املاک در اختیار از آن‌ها برای ارتقاء سطح کمی و کیفی خدمات در شهر‌ها استفاده کنند.

وی همچنین به تدوین برنامه ششم توسعه کشور نیز اشاره کرد و گفت: در قالب این برنامه پیش نویس برنامه پنج ساله مدیریت شهری در وزارت کشور در حال تهیه است و انتظار می‌رود شهرداران استان بصورت فعال نظرات و پیشنهادات خود را در این خصوص ارائه دهند.

دکتر هادی بهادری همچنین به برنامه‌های دولت برای احیاء دریاچه ارومیه نیز اشاره کرد و گفت: از شهردارانی که برای کمک به احیای این دریاچه به اجرای طرح‌های عمرانی و فرهنگی موثری اقدام کنند تقدیر خواهد شد.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی در ادامه سخنان خود بودجه نویسی عملیاتی در شهرداری‌ها و ساماندهی ورودی و خروجی شهر‌ها، برخورد با تخلفات اداری و جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز و زمین خواری در شهر‌ها و همچنین بر گسترش عدالت اجتماعی در ارائه خدمات در شهر‌ها تاکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز