خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی:

حمایت از تولید، یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۳۲۷

حمایت از تولید، یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و با توجه به وضعیت منابع آبی باید توجه بیشتری به صنعت داشت و در جهت تغییر الگوی استان از کشاورزی محور به صنعت محور گام برداریم.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی گفت: حمایت از تولید، یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و با توجه به وضعیت منابع آبی باید توجه بیشتری به صنعت داشت و در جهت تغییر الگوی استان از کشاورزی محور به صنعت محور گام برداریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ارومیه، صابر پرنیان در نشست بررسی مشکلات واحدهای تولیدی شهرک صنعتی پیرانشهر که با حضور نماینده مردم سردشت و پیرانشهر برگزار شد، اظهار داشت: مشکل آتی تولید مشکلات بازار خواهد بود و نجات کشور نیز در گرو صنعت مزیت محور و صادرات گرا است.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری به‌عنوان «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» تصریح کرد: نام‌گذاری‌هایی که در سالیان اخیر صورت گرفته بر حول مسائل تولیدی و اقتصادی صورت گرفته و عامل پیشرفت و موفقیت کشور در گرو تحقق این دو دانسته‌اند. بنابر این جهت تحقق این هدف، باید حمایت‌های لازم از صنعت و تولید شکل گیرد.

پرنیان با بیان اینکه با استفاده از صنعت سنگ می‌توان منابع مالی مورد نیاز استان را تأمین کرد، افزود: متأسفانه خام فروشی مواد معدنی در استان مانعی بر رشد صنعت شده است که با راه اندازی شهرک تخصصی سنگ می‌توان تا حدودی مانعی بر خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده شد.

وی با اشاره به تأمین امکانات زیربنایی و تکمیل زیرساخت‌ها در شهرک صنعتی پیرانشهر اظهار کرد: طی چند روز آینده، تابلوی خیابان‌های شهرک صنعتی که تهیه شده است نیز نصب می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به نرخ بالای تسهیلات اعطایی به صنعت، بیان کرد: نباید با بروکراسی‌های زاید و عدم حمایت از صنعت و تولید باعثفرار سرمایه‌ها از تولید به کارهای واسطه‌ای و غیر مولد شویم.

خضری با بیان اینکه هدف از اجرای هدفمندی یارانه‌ها، صرف منابع درآمدی حاصل در امر تولید بوده است، افزود: ولی متأسفانه این هدف بطور کامل محقق نشده و نیازمند برنامه ریزی و اقدامات موثرتری هست.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد از صادرات استان از مرز تمرچین صورت می‌گیرد، تصریح کرد: واحدهای تولیدی شهرستان در صورت حمایت و فعالیت می‌توانند بازار مناسبی را کشور عراق بدست آورند.

خضری با بیان اینکه مصوبه‌ای جهت اعطای ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی شهرستان پیرانشهر به تصویب رسیده، افزود: تاکنون هیچ رقمی از این تسهیلات مصوب تخصیص داده نشده است که با اختصاص این مبلغ شاهد رونق گرفتن و فعالیت تمامی واحدهای تولیدی شهرستان خواهیم بود.

نماینده مردم شهرستان‌های سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی در این نشست با اشاره به اینکه ایجاد تصفیه خانه‌های فاضلاب در شهرک‌های صنعتی از الزامات مهم زیست محیطی محسوب می‌شود، بر لزوم ایجاد تصفیه خانه‌های فاضلاب برای شهرکهای صنعتی پیرانشهر و سردشت تأکید کرد.

در این نشست، مدیران واحدهای تولیدی به بیان مشکلات خود پرداختند که از عمده مشکلات مطروحه می‌توان به سرمایه در گردش و نبود نقدینگی، معوقات بانکی، ضمانت نامه‌های بانکی جهت اعطای تسهیلات اشاره کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز