خبرگزاری کار ایران

برگزاری اولین رویداد مردمی اشتغال در آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۶۲۷۷

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی گفت: اولین رویداد مردمی اشتغال در استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی دهقان در جلسه ستاد هماهنگی رویداد مردمی اشتغال که در اداره کل برگزار شد اظهار کرد: با محوریت تأمین نیروی کار مورد نیاز کارفرمایان در شهرستان‌های استان و همچنین پاسخ به نیاز کارجویان،اولین رویداد مردمی اشتغال در شهرستان‌های استان برگزار خواهد شد و اولین مرحله رویداد در شهرستان ارومیه در ماه جاری برگزار می شود.

دهقانی اضافه کرد: تحقق سیاست‌ها و برنامه‌های کلان کشور در حوزه اشتغال و دست‌یابی به اهداف دولت در کاهش نرخ بیکاری نیازمند استفاده از همه ظرفیت‌ها موجود است.

وی اقدامات مهم دولت سیزدهم را برای تحرک بازار کار و بهبود مستمر فضای کسب و کار موثر دانست و افزود: کاهش بی‌سابقه نرخ بیکاری در دولت سیزدهم گواه این مهم است و در استان آذربایجان غربی نیز بر اساس اعلام مرکز آمار ایران نرخ بیکاری استان در پائیز سال گذشته، ۸/۴ درصد بود، که در مقایسه با پاییز امسال با ۰/۷ درصد کاهش به ۷/۷ درصد رسیده است.

دهقانی با اشاره به افزایش نرخ مشارکت اقتصادی در استان آذربایجان غربی با روی کار آمدن دولت سیزدهم و بازدید‌های یکشنبه‌های تولید مقام عالی استان خاطرنشان کرد: در همین راستا به نظر می‌رسد ضرورت دارد اقدامات لازم جهت ارتباط مستقیم بین کارجویان و کارفرمایان فراهم شود.

وی در ادامه تصریح کرد: راه اندازی سامانه جستجوی شغل توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گام بزرگی به سوی این مهم بود.

رئیس شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان آذربایجان غربی با تأکید بر اهداف برگزاری رویداد مردمی اشتغال بیان کرد: برقراری ارتباط بدون واسطه کارفرمایان و جویندگان کار، تأمین مستقیم نیروی کار مورد نیاز کارفرمایان واحد‌های تولیدی، راهنمایی و مشاوره شغلی با کارفرمایان و جویندگان کار، بکارگماری مستقیم جویندگان کار فاقد شغل از مهم‌ترین اهداف برگزاری این رویداد است.

دهقانی در پایان گفت: رویداد مردمی اشتغال به مرور در همه شهرستان‌های استان آذربایجان غربی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز