خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

صدور ۱۰۰ اخطار ایمنی آتش سوزی توسط آتش نشانی ارومیه

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۵۲۶۰

زمان رسیدن آتش نشانان ارومیه به محل حادثه ۶ دقیقه است

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه گفت: میانگین رسیدن آتش نشانان به محل حادثه ۶ دقیقه است.

حسین سرباز رشید در گفت و گو با خبرنگار ایلنا بیان کرد: طی ۶ ماهه نخست سالجاری ۱۰۰ اخطار نقص ایمنی آتش سوزی برای مالکان و بهره‌برداران در ارومیه صادر شده است.

وی با بیان اینکه تمام این ۱۰۰ مورد زنگ خطری برای تهدید سلامت شهروندان محسوب می‌شوند، اظهار کرد: ببشترین اخطار ها برای تعدادی از مجتمع های مسکونی و تجاری و تعدادی از ادارات صادر شده است.

وی در مورد ایمنی بازار سرپوشیده ارومیه نیز گفت: فاز اول مطالعاتی ایمن سازی راسته‌های بازار سرپوشیده ارومیه توسط آتش نشانی انجام شده و وارد فاز دوم شده است که در فاز اول تعدادی راسته ها شناسایی شده است که برای ایمن سازی این راسته‌ها باید شرکت‌های  گاز، آب و فاضلاب و برق و میراث فرهنگی همکاری‌های لازم را با آتش نشانی انجام دهند.

سرباز رشید متوسط رسیدن خودروهای آتش نشانی به مکان حادثه در ارومیه را ۶ دقیقه عنوان کرد و کفت: استاندارد جهانی برای رسیدن خودرو پیشران به محل حادثه در دنیا ۴ دقیقه است که با توجه به عدم وجود خودروی پیشران در ارومیه زمان ۶ دقیقه در ارومیه برابر با میانگین جهانی است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه ادامه داد: روزانه ۵۰۰ الی ۶۰۰ تماس با آتش نشانی گرفته می‌شود که از این تعداد تنها ۱۰ مورد منجر به عملیات می شود و مابقی تماس ها مزاحمت تلفنی و تماس اشتباهی با دیگر ارگان های خدمات رسان است.

سرباز رشید به حادثه تند باد هفته گذشته در ارومیه است کرد و گفت: در روز حادثه یک هزار و ۱۰۰ مورد تماس با آتش نشانی ثبت شده است که  ۳۷ مور آن عملیاتی شد که از این تعداد نیز ۳۰ مورد مربوط به حبس در آسانسور و ۷ مورد نیز مربوط به امداد و نجات و تصادفات بود.

وی همچنین از یک هزار مورد اطفای حریق در ۶ ماهه گذشته در ارومیه خبر داد و گفت: بیشتر گزارش های آتش سوزی مربوط به آتش سوزی خودروها بوده و دلیل آن نیز عدم انجام  معاینه های دوره ای خودروها است.

به گفته سرباز رشید آمار آتش سوزی در ارومیه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز