خبرگزاری کار ایران

در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی؛

۱۰۰ شرکت داخلی و خارجی در آذربایجان غربی حضور دارند

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۰۷۹۲

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: ۱۰۰شرکت داخلی و خارجی در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنایع و ماشین آلات کشاورزی ، باغبانی، نهاده ها، روش‌های نوین آبیاری و آبرسانی حضور دارند.

خسرو شهبازی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا بیان کرد: چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنایع و ماشین آلات کشاورزی، باغبانی، نهاده ها، روش‌های نوین آبیاری و آبرسانی، تجهیزات گلخانه ای، کشاورزی دانش بنیان و نوآور، ابزار ملی برای حفظ آب، خاک، حیات و محیط زیست از ۳۰ آذر ماه به مدت چهار روز در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی ارومیه برگزار می‌شود.

شهبازی افزود: در این این نمایشگاه  بیش از ۱۰۰ شرکت داخلی و نمایندگان شرکت‌های خارجی حضور دارند.

وی ادامه داد:  ۳۹ درصد شرکت کنندگان در حوزه ادوات و ماشین آلات کشاورزی، ۳۲ درصد در حوزه کشاورزی و نهاده‌ها، ۲۹ درصد در حوزه آبیاری و آبرسانی و تجهیزات وابسته فعالیت دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، تصریح کرد: همچنین ۱۵ درصد از شرکت‌های، شرکت کننده در حوزه دانش بنیان و ۱۳ درصد در بخش‌های علمی و تحقیقاتی در این نمایشگاه حضور یافته‌اند.

شهبازی همچنین به حضور  ۲۰ استان کشور در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: استان‌های گلستان، مازندران، خراسان شمالی و رضوی، همدان، البرز، مرکزی، تهران، اصفهان، آذربایجان شرقی، لرستان، کردستان، گیلان، فارس، زنجان در این نمایشگاه مشارکت دارند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان غربی برگزاری این نمایشگاه را فرصت ارزشمند برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان عنوان کرد و ادامه داد:باید نسبت به معرفی و ترویج استفاده از محصولات فناورانه در میان بهره برداران بخش کشاورزی اقدام و گامی موثر برداشته شود.

وی افزود: سعی می‌شود با این اقدامات گامی در مسیر افزایش ضریب نفوذ دانش در بین کشاورزان و آشنایی آنان با آخرین دستاورد‌های تکنولوژی در بخش کشاورزی برداشته شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: مهم‌ترین ویژگی این نمایشگاه ارایه تکنولوژی‌های نوین و پیشرفت‌های برتر بخش کشاورزی به خصوص روش‌های کاهش مصرف آب و ارتقای بهره وری در بخش کشاورزی، به منظور جذب سرمایه‌گذار، ایجاد فضای رقابتی برای ورود به بازار‌های جدید صادراتی در داخل و خارج کشور و تبادل اطلاعات و تجربیات در فضای ارتباطی و موثر نمایشگاه است.

شهبازی گفت: دومین رویداد ترویجی محصولات فناورانه شرکت‌های دانش بنیان و فناور نیز همزمان با برگزاری این نمایشگاه از ۳۰ آبان ماه تا سوم آذرماه ۱۴۰۲، در حاشیه محل دائمی نمایشگاه‌های ارومیه و نمایشگاه بین المللی کشاورزی برگزار می‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی  آذربایجان غربی افزود: برگزاری پنل تخصصی پرسش و پاسخ با حضور محققین و کارشناسان موضوعی سازمان و مسئولین پارک علم و فناوری، کارگاه آموزشی آشنایی با هواشناسی کشاورزی، بازدید از مزرعه نوآور، باغ نمایشی و یکی از مراکز جهاد کشاورزی توسط شرکت‌های دانش بنیان و خبرگان کشاورزی حاضر در نمایشگاه ازاهم برنامه‌های گردهمایی ویژه شتاب بخشی کشاورزی دانش بنیان با محوریت خبرگان کشاورزی در ارومیه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز