خبرگزاری کار ایران

شهرک‌های صنعتی آذربایحان غربی تحت پوشش فیبر نوری قرار می‌گیرند

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۴۷۷۶

مدیر مخابرات منطقه آذربایجان غربی گفت: تمام شهرک‌های صنعتی استان به فناوری فیبرنوری مجهز و به این شبکه متصل می‌شوند و اکنون زیرساخت‌های لازم برای اجرای این کار در حال اجرا است.

چنگیز نوری در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: در راستای انجام طرح نجما و توسعه فیبر نوری در استان ، تفاهم نامه ای بین شرکت شهرک‌های صنعتی استان و مخابرات منعقد شده که مقرر شد بر اساس آن تمامی شهرک‎ها و نواحی صنعتی آذربایجان غربی توسط مخابرات مجهز به فیبر نوری می‌شود.

وی به تلاش این شرکت برای کمک به تحقق شعار سال اشاره کرد و افزود: فیبر کشی در شهرک‌های صنعتی خوی، فاز یک ارومیه، میاندوآب، مهاباد و نقده انجام شده و آماده بهره برداری است.

نوری ادامه داد: مخابرات منطقه آذربایجان غربی تمامی شهرک‌های صنعتی در سطح استان را به زیر ساخت فیبر نوری مجهز می‌کند و خدمات و سرویس‌های مخابراتی با کیفیت من جمله اینترنت پرسرعت FTTH را بر این بستر ارائه خواهد کرد.

مدیر مخابرات منطقه آذربایجان غربی تصریح کرد: برای پایداری شبکه و بهره‌مندی واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی از زیرساخت‌های فیبر نوری، مطالعات اجرای این شبکه در شهرک صنعتی سلماس و فاز اول شهرک فاز ۳ ارومیه با برآورد بیش از ۲۰ میلیارد تومان اتمام و در مرحله عقد تفاهم‌نامه برای اجرا هستیم.

وی با بیان اینکه متناسب با منابع و براساس نیاز، ظرفیت‌سازی برای اجرای فیبر نوری در باقی شهرک‌های صنعتی انجام می‌شود، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود حدود ۱۰۰ کیلومتر در شهرک صنعتی فاز ۳ ارومیه ظرفیت‌سازی فیبرنوری‌ انجام شود.

نوری افزود: در راستای ایجاد رفاه و بهره‌مندی حداکثری مردم استان از ارتباطات مخابراتی، طرح نجما و تامین زیر ساخت فیبر نوری در تمام نقاط استان در دستور کار است و بصورت مدون در حال اجراست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز