خبرگزاری کار ایران

عرصه منابع طبیعی کشور ۱۳۴ میلیون هکتار است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۳۶۲۵

مدیرکل دفتر آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان منابع طبیعی کشور افزود: در سالهای اخیر تاکید بر اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوانداری با هدف تأمین امنیت زیستی، غذایی و انرژی کشور بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمید نوری در اجلاس سراسری دبیران استانی شبکه ملی محیط زیست که به میزبانی ارومیه برگزار شد گفت: با توجه به تغییرات اقلیمی، مخاطرات طبیعی و وسعت ۱۳۴ میلیون هکتاری عرصه های منابع طبیعی باید نسبت به انسجام بین بخشی، تخصیص اعتبارات لازم، وضع قوانین جامع، تصویب لایحه آبخیزداری و توجه به ارزش اقتصادی جنگل ها و مراتع با هدف پیش نیازها و الزامات اجرای مناسب عملیات آبخیزداری توجه شود.

وی تصریح کرد: تاکنون در ۹۰ میلیون هکتار از اراضی کشور عملیات آبخیزداری انجام نشده که با توجه به وسعت این عرصه، توجه و اعتبار ویژه ای برای پوشش سطح یاد شده می طلبد،یعنی ۷۳۹ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای عملیات آبخیزداری نیاز دارد.

مدیرکل دفتر آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان منابع طبیعی کشور اضافه کرد: تا پایان برنامه هشتم ۹۰ میلیون هکتار باقیمانده در قالب طرح مدیریت حوزه آبخیز قرار می گیرد.

نوری گفت: مدیریت جامع حوزه های آبخیز در ۳۳ استان اجرا می شود که در هر استان یک منطقه به عنوان آزمونه (پایلوت) کار در حال انجام است.

وی افزود: حوزه دریاچه ارومیه در استان آذربایجان غربی پایلوت جامع حوزه آبخیز داری کشور انتخاب شده است.

نوری، با بیان اینکه،طی سال گذشته یک هزار ۷۸۰ هکتار در ۳ حوزه آبخیز داری کشور اجرا شده است گفت:دریاچه ارومیه نیز جز این ۳ حوزه است.

مدیرکل دفتر آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان منابع طبیعی کشور افزود: اولویت های این مجموعه رفع عقب افتادگی در طرح های آبخیزداری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز