خبرگزاری کار ایران

۸۸ درصد سرقت ها در آذربایجان غربی کشف شده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۹۴۸۲

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان غربی گفت: از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه۲۳۱ باند سرقت در استان متلاشی شده که معادل ۸۸ درصد کل سرقت‌ها گزارش شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سرهنگ صادق شکری در  نشست خبری با خبرنگاران، اظهار داشت:از ابتدای امسال تا پایان بهمن  ماه ۱۲ هزار و ۲۰۰ سارق در استان دستگیر شده اند که نسبت به مدت مشابه سال  گذشته افزایش ۲ درصدی داشته است.

وی با اشاره به اینکه در مدت یازده ماهه گذشته ۲۳۱ باند سرقت در استان متلاشی شده است گفت:ارزش ریالی اموال مکشوفه ۱۱۵ میلیارد تومان بوده است.

  رییس پلیس آگاهی استان ادامه داد:طی سال‌جاری در استان سرقت مسلحانه وجود نداشت و فراوانی سرقت ها در استان هم مربوط به سرقت های خرد بوده  که ۳۴ درصد اماکن خصوصی ،۱۲ درصد نیز مربوط به داخل و قطعات خودرو بوده است.

شکری  دلیل اصلی سرقت های خرد و قطعات خودرو در استان را سهل انگاری صاحبان اموال عنوان کرد.

سرهنگ صادقی افزود: طی سال‌جاری ۵۲ طرح عملیاتی  مقابله با سرقت در استان صورت کرفته و ۲۹۸ مورد خدمات در رابطه با انگشت نگاری و صدور گواهی عدم سوء پیشینه و یک هزار و ۸۰۰  مورد نیز خدمات رسانی در مراکز تعویض پلاک استان صورت گرفته است.

شکری  یادآور شد: ۶۷  سارقان دستگیر شده  در استان را معتادان ،۲۵ درصد سارق بار اولی ،یک درصد بانوان و ۲ درصد را سارقان حرکتی تشکیل می دهند که از سایر نقاط کشور به استان وارد شده اند.

به گفته شکری میانگین سنی سارقان دستگیر شده در استان ۲۰ الی ۳۵ ساله است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز