خبرگزاری کار ایران

کمک یک میلیارد تومانی بنیاد دستان مهربان به زلزله زدگان خوی

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۵۹۳۴

مدیر شمال‌غرب بنیاد خیریه دستان مهربان از کمک یک میلیاردی بنیاد دستان مهربان به زلزله زدگان خوی خبر داد.

به گزارش ایلنا، بهزاد کریم پور  در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه بنیاد خیریه دستان مهربان از سال ۸۶ فعالیت خود را آغاز کرده است گفت:هم اکنون این بنیاد دارای ۲۰ شعبه فعال در کشور است.

کریم پور افزود: هم اکنون ۳ هزار و ۲۰۰ خانوار در کشور تحت پوشش این بنیاد هستند که از این تعداد ۶۰۰ خانوار مربوط به شمال‌غرب کشور است.

وی با بیان اینکه،این بنیاد. یک سازمان غیر سیاسی و غیر دولتی بوده و به هیچ ارگانی وابسته نیست گفت: تمام هزینه های بنیاد توسط مردم و خیرین تامین می شود.

کریم پور اهم اقدامات انجام شده در این بنیاد را واریز مستمری برای کودکان تحت پوشش،اهدای سبد کالا به صورت ماهانه،برگزاری کلاس های آموزشی کارافرینی، تامین مسکن برای خانواده های فوق نیازمند تحت پوشش و اهدای پوشاک و لوازم منزل برای افراد تحت پوشش عنوان کرد و گفت:به طور میانگین سالانه ودیعه مسکن  ۳۰۰ خانوار تخت پوشش شمال غرب کشور  توسط بنیاد تامین می شود.

مدیر شمال‌غرب بنیاد خیریه دستان مهربان ادامه داد: تعداد ۵۰ هزار خیر در کشور عضو این بنیاد هستند که از این تعداد ۱۰ هزار خیر در شمالغرب حضور دارند

وی تصریح کرد: تا پایان بهمن ماه سالجاری خیرین شمال‌غرب کشور   مجموعه ۱۵ میلیارد تومان به بنیاد دستان مهربان کمک مالی انجام دادند.

وی از کمک یک میلیارد تومانی بنیاد به زلزله زدگان خوی خبر داد و گفت:این کمک رسانی در قالب اهدای مواد غذایی،پوشاک،پتو و چادر بوده است.

کریم پور خاطر نشان کرد: همچنین  بنیاد ۶ کانکس ۱۰ متری برای اسکان کودکان معلول آسیب دیده از زلزله به مناطق زلزله زده خوی ارسال کرده است.

وی با بیان اینکه از دیگر اقدامات بنیاد بدر سطح کشور ساخت مدرسه است گفت:تعداد ۱۲ مدرسه در کشور توسط بنیاد ساخته شده و همچنین  هفت مدرسه نیز در سیستان و بلوچستان در حال ساخت بوده و یک مدرسه ۱۲ کلاسه مخصوص کودکان معلول در شهرستان تبریز کلنگ زنی شده است.

وی با بیان اینکه، بنیاد در ۵ استان کشور دارای درمانگاه اختصاصی است گفت: در استان های فاقد درمانگاه اختصاصی نیز با توافق های انجام شده تمامی افراد تحت پوشش بنیاد می توانندبه صورت رایگان از خدمات درمانی بهرمند شوند.

وی اهداف این بنیاد را فراهم آوری تمامی نیازهای خانوارهای تحت پوشش در حوزه درمان،مسکن،معیشت و تحصیل عنوان کرد و گفت:همچنین حمایت مادران بد سرپرست و خود پرست و توانمند سازی مادران از دیگر اهداف این بنیاد است.

مدیر شمال‌غرب بنیاد دستان مهربان،همچنین از اهدای ۴ پک سالانه تحت عنوان پک های مهرانه،یلدا،عیدانه و ماه رمضان خبر داد و گفت: پک های عیدانه شامل بسته معیشتی به ارزش ۳ میلیون تومان و کفش،لباس،شیرینی و آحبل است که تا ۲۵ اسفند ماه در بین خانوارهای تحت پوشش توزیع می شود

وی ادامه داد: پک های رمضان هم شامل بسته معیشتی ماه مبارک رمضان است که از دهم تا پانزدهم ماه رمضان در بین خانوار های تحت پوشش توزیع خواهد شد.

مدیر شمال‌غرب بنیاد دستان مهربان از  راه اندازی کارگاه های قالی بافی ،چرم دوری گلیم بافی و صنایع دستی  در کل کشور خبر داد و گفت: این کارگاه ها با هدف توانمند سازی زنان و مادران خودسرپرست و بد سرپرست تحت پوشش بنیاد راه اندازی شده است

کریم پور با اشاره به مرکز آیندگان این بنیاد گفت: در این مرکز برای گروه سنی سه تا هفت سال، خدمات آموزشی ، هوش و خلاقیت ارائه داده میشود.

وی ادامه داد: بنیاد دستان مهربان در راستای شفافیت مالی در  سالهای ۹۶ و ۹۹ برند برتر در حوزه نیکوکاری در کشور را کسب کرده است.

کریم پور از اشتغال ۲۳ نفر در شعبه آذربایجان غربی این بنیاد خبر داد و گفت: از این تعداد ۶ نفر به صورت تمام وقت در بنیاد اشتغال داشته و حقوق ثابت قانون کار دریافت می کنند و تعداد ۱۷ نفر  نیز به صورت داوطلب و پاره وقت در بنیاد مشغول به فعالیت هستند.

وی در خاتمه با بیان اینکه تعداد خانوارهای تحت پوشش در ارومیه ۵۴ خانواده هستند گفت: همچنین  تعداد ۱۰ کودک بیمار نیز در ارومیه تحت پوشش این بنیاد هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز