خبرگزاری کار ایران

تشریح اهداف سفر رییس هلال احمر به مناطق زلزله‌زده سوریه

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۱۳۳۱

رئیس جمعیت هلال‌احمر در تشریح اهداف سفر به مناطق زلزله‌زده سوریه و دیدار با مقامات این کشور با بیان اینکه همه مسئولان در سوریه از حمایت‌ها و کمک‌های رهبری، دولت و ملت ایران به زلزله‌زدگان قدردانی کردند، گفت: در این سفر در خصوص تداوم کمک‌ها و راه‌های انتقال تجربیات و توانمندی‌های هلال‌احمر ایران به سوریه نیز تبادل نظر شد.

به گزارش ایلنا، پیرحسین کولیوند در جمع‌بندی سفر خود به کشور سوریه و بازدید از مناطق زلزله زده این کشور گفت: با همکاری‌ سفیر کشورمان در سوریه بلافاصله بعد از وقوع زلزله، ارزیابی‌های اولیه انجام و نیازهای فوری زلزله‌زدگان سوری احصا شد و بر اساس نیازمندی‌های اعلام شده، برنامه‌ریزی و تیم های امدادی خود را به همراه هواپیماهای حاوی محموله‌های بشردوستانه به کشور سوریه اعزام کردیم.

کولیوند ادامه داد: اولین گروه امدادی که به کشور سوریه وارد شد، تیم‌های امدادی ایران به همراه اقلام زیستی و غذایی بود. 

رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور در ادامه با بیان اینکه براساس برنامه‌ریزی سفیر ایران در سوریه امروز با نخست وزیر این کشور، وزیر بهداشت سوریه، رئیس هلال احمر عربی و وزیر اداره محلی و محیط زیست این کشور دیدار و گفت و گو کردیم، خاطرنشان کرد: بدون استثنا همه مسئولان در سوریه از حمایت‌ها و کمک‌های رهبری، دولت و ملت ایران قدردانی کردند و این احساس را داشتند که ایرانیان از طریق هلال‌احمر در کنار زلزله زدگان سوری بودند و برای کاهش آلام مردم مصیبت دیده سوری تلاش کردند.

کولیوند گفت: در این دیدارها بر ضرورت انتقال تجربیات هلال احمر ایران به سوریه در زمینه امدادرسانی در حوادث و بلایا تأکید شد و در خصوص انتقال سایر تجربیات هلال احمر ایران در حوزه‌های دارویی، درمانی و پزشکی تبادل نظر شد. آن چیزی که بیش از همه نمود داشت، میزان قدردانی خالصانه از مساعدت ها و حمایت های رهبری و رئیس جمهوری و تمام مردم ایران از زلزله زدگان سوری بود که برادران سوری خود را در این بحران تنها نگذاشتند.

ایران اولین کشوری بود که به کمک ما آمد و محموله‌های بشردوستانه را برای مردم زلزله‌زده ارسال کرد

وزیر اداره محلی و محیط زیست سوریه هم در دیدار با دکتر کولیوند رئیس جمعیت هلال‌احمر کشورمان گفت: ایران اولین کشوری بود که به کمک ما آمد و محموله‌های بشردوستانه را برای مردم زلزله‌زده ارسال کرد.

 حسین مخلوف در این دیدار گفت: از اولین لحظه وقوع زلرله، سفیر ایران در کنار ما بود و کمک‌های موثر و مفیدی از ایران رسید. چراکه اولین کشوری بود که به کمک ما آمد و محموله‌های بشردوستانه را برای مردم زلزله‌زده ارسال کرد.

وی ادامه داد: در سخت‌ترین شرایط و در غم‌ها و سختی‌ها و بحران‌ها، کشور و ملت ایران در کنار مردم سوریه بوده و این حقیقتی انکار ناپذیر و مساله‌ای دائمی است که حمایت‌های بشردوستانه شما تاثیر زیادی بر قلب‌های غم‌دیده و کاهش آلام مردم رنج‌کشیده سوریه داشته و حضور شما نشان از همکاری تنگاتنگ میان دو کشور دارد.

وزیر اداره محلی و محیط زیست سوریه با قدردانی از تمام تلاش‌های صادقانه رهبری، دولت و ملت ایران تصریح کرد: تجربه ما در سوریه نسبت به شما در حوادث طبیعی بسیار کم است. ما به تازگی از یک جنگ تروریستی بیرون آمده‌ایم، جنگی که تاثیرات زیادی بر امکانات و زیرساخت‌های ما داشته و علاوه بر آن، تحریم‌های یکجانبه‌ای از سوی کشورهای غربی بر ما تحمیل شده که خود از حامیان تروریست هستند. ما در این زمینه با شما احساس مشترکی داریم.

وی افزود: از لحظات اولیه پس از وقوع زلزله، عملیات امدادونجات آغاز شد تا بتوانیم کسانی را که زنده هستند از زیر آوار بیرون بیاوریم. امروز در مراحل پایانی امدادرسانی به حادثه‌دیدگان هستیم و این کار با حمایت تیم‌های امدادی داخلی و تیم‌های اعزامی از کشورهای دوست و همسایه انجام شده و در حال حاضر تمرکز ما رسیدگی به افرادی است که منازل خود را از دست داده و آواره و بی‌سرپناه شده‌اند.

مخلوف ادامه داد: در حال حاضر ساخت سرپناه‌های موقت برای زلزله‌زدگان و تعمیر و بازسازی ساختمان‌های آسیب‌دیده از طریق تجهیزات مهندسی که به کمک ما می‌آیند، در دستور کار است.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، وزیر اداره محلی و محیط زیست سوریه از برگزاری دوره‌های آموزشی برای تربیت امدادگران سوری در حوادث و بلایا استقبال و خاطرنشان کرد: برای آموزش مکانیسم‌های دریافت کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی نیز به حمایت کارشناسان هلال‌احمر ایران نیاز داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز