خبرگزاری کار ایران

ایلنا از ارومیه خبر می دهد؛

آغاز فصل سرما با تشکیل صف‌های طویل سیلندر گاز مایع در ارومیه/ ۱۰۰ هزار تومان؛ قیمت کپسول گاز در بازار سیاه

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۶۹۰۱

همه ساله با فرارسیدن فصل پاییز شهروندان ارومیه با مشکلات تهیه کپسول گاز مایع روبرو شده و برای تهیه آن ساعت ها در صف منتظر می مانند.

به گزارش خبرنگار  ایلنا، مشکل تهیه کپسول گاز مایع در ارومیه سالهاست که گریبانگیر شهروندان ارومیه شده و تشکیل جلسات متعدد،نامنویسی الکترونیکی نیز نتوانسته در طی این سالها مشکل کمبود کپسول گاز مایع در ارومیه را مرتفع کند.

شهروندانی که برای تهیه کپسول گاز مایع باید  ساعت ها درصف منتظر بمانند و در آخر نیز مجبور به تهیه کپسول گاز از بازار سیاه و به قیمت چند برابری می شوند.

قیمت کپسول در بازار سیاه به ۱۰۰ هزار تومان رسیده است

محمد یکی از شهروندان ارومیه‌ای که برای خرید کپسول گاز مایع چندین ساعت در صف خرید منتظر مانده بود، گفت: از ساعت پنج صبح در صف نانوایی بودم و بعد از خرید نان نیز حدود یک ساعتی است در صف کپسول گاز مایع هستم.

وی بیان کرد: تقریبا دو ماه است که در ارومیه و سیلوان و چند جای دیگر  کپسول گاز نایاب شده است، ابتدا قیمت ۲۲ هزار تومان بود، بعد به ۴۰ و ۵۰ هزار تومان رسید، و در حال حاضر قیمت یک کپسول گاز  در برخی جاها به ۱۰۰هزار تومان رسیده که تازه آن هم   پیدا نمی‌شود که بخریم.

مشکل فنی پالایشگاه اراک باعث کمبود گاز مایع شده است را احمد مجرد، مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ارومیه مشکلات فنی پیش آمده در پالایشگاه اراک را دلیل کمبود کپسول گاز مایع در برخی استان‌ها عنوان کرد و گفت: با مرتفع شدن  مشکلات فنی پالایشگاه اراک کمبود کپسول گاز مایع در استان ها نیز حل خواهد شد.

مجرد در خصوص قیمت گزاف کپسول‌های گاز مایع نیز گفت: نظارت بر توزیع مطلوب و قیمت گاز مایع بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت است.

رصد شبانه روزی قیمت ها توسط بازرسان سازمان صمت

مدیر روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه نظارت به صورت مستمر از جایگاه‌های عرضه کپسول گاز انجام می‌گیرد، گفت: قیمت‌ها در استان به صورت شبانه روزی رصد و نظارت می‌شود و صرفا محدود به ساعات اداری نیست.

وی بیان کرد: طی این مدت با افراد متخلف در این زمینه برخورد شده است و با کسانی که قیمت مصوب را رعایت نکرده و گرانفروشی کنند و یا با گزارش‌های مردمی مبنی بر تخلف، به شدت برخورد می‌شود.

محمدی سامانه تلفنی ۱۲۴ را راه ارتباطی مردم و ستاد خبری این سازمان اعلام کرد و از همه شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلفات احتمالی در این خصوص مورد را سریع به بازرسان سازمان صنعت،معدن وتجارت استان اطلاع دهند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

 

انتهای پیام/
فرزادصدقی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز