خبرگزاری کار ایران

ایلنا خبر می دهد؛

تراژدی تلخ غرق شدگی در روزهای گرم تابستان/فوت ۲۴ نفر در آذربایجان غربی بر اثر غرق شدگی

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۹۵۰۱

هر سال با گرم شدن هوا در فصل تابستان مردم برای شنا کردن به رودخانه‌ها و یا سدها می‌روند که به دلیل عمق زیاد آب در برخی از نقاط و عدم آشنایی کامل با فنون شنا برخی اوقات شاهد وقوع حوادث تلخ هستیم.

به گزارش ایلنا، خطر غرق شدگی در رودخانه‌ها و کانال‌ها یکی از موضوعات غم انگیزی است که همواره شناگران در رودخانه ها و کانال‌های آب را به شدت تهدید می‌کند و این موضوع همواره در تابستان نمود دارد.

 افزایش دمای هوا باعث می‌شود تا در فصل گرما جوانان ونوجوانان تمایل زیادی برای شنا کردن داشته باشند بطوریکه بسیاری از رودخانه‌ها و کانال های آبیاری پذیرای علاقه مندان به شنا هستند.

از سوی دیگر بارها اعلام شده شنا رودخانه ها، کانال های آبیاری و سدهای آب به دلیل عدم آشنایی به منطقه و بستر  رودخانه ممنوع بوده و برای شنا کردن مناسب و امن نیست ولی متاسفانه برخی افراد توجهی به این موضوع نمی کنند و همین موضوع بی احتیاطی نیز سبب شده تا از ابتدای امسال حدود ۲۴ مورد غرق شدگی در رودخانه های آذربایجان غربی ثبت شود که پنج مورد آن در کمتر از ۱۰ روز گذشته بوده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان غربی گفت: طی سال جاری، هشت نفر توسط ماموران اورژانس از فوت بر اثر غرق شدگی در رودخانه‌ها و تاسیسات آبی استان نجات یافته و به مراکز درمانی ارجاع شده‌اند.

باقر بهرامی گفت: البته امسال بر اثر سهل انگاری شهروندان به ویژه جوانان، ۲۴ نفر در آذربایجان غربی بر اثر غرق شدن در رودخانه‌ها و تاسیسات آبی استان جان خود را از دست داده اند که ۲ نفر بیش از سال گذشته است.

وی اضافه کرد: همچنین طی سال گذشته ۲۲ نفر بر اثر غرق شدگی در تاسیسات آبی و رودخانه‌های استان، فوت شده بودند.

بهرامی ادامه داد: سال گذشته نیز هشت نفر با حضور به موقع اورژانس از مرگ بر اثر غرق شدگی نجات یافته بودند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی اظهار کرد: میاندوآب با ۷ ، سردشت ۷  و ارومیه با ۵ مورد بیشترین تعداد گزارش‌های غرق شدگی در سال جاری در استان را به خود اختصاص داده‌اند.

بهرامی ادامه داد: طی امسال، ۱۷ نفر در رودخانه ها، ۹ نفر در سد‌ها و ۶ نفر در سایر محل‌ها نظیر استخر و کانال غرق شده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز