خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

برخورداری بازماندگان کارگر فوت شده ارومیه از مزایای بیمه تأمین اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۱۶۹۹

سر بازرس سامانه رفاهی کارگران ساختمانی استان آذربایجان غربی گفت:بازماندگان یکی از ۲ کارگری که در ماه گذشته بر اثر تند باد در ارومیه جان خود را از دست دادند از مزایای بیمه تامین اجتماعی برخوردار شدند.

چنگیز عمری در گفت و گو با ایلنا، با بیان اینکه  ۱۰ هزار کارگر ساختمانی در ارومیه بیش از سه سال است در لیست انتظار بیمه قرار دارند گفت: بازماندگان یکی از  کارگران ارومیه ای که بر اثر تند باد جان خود را از دست دادند از مزایای بیمه تامین اجتماعی برخوردار شدند.

 عمری با بیان اینکه طبق قوانین تامین اجتماعی  اگر فوت ناشی از کار باشد، فرد به هیچ سابقه بیمه پردازی نیاز ندارد گفت: حتی اگر در روز اول کار، حادثه‌ منجر به فوت رخ دهد، تمام حقوق به خانواده پرداخت می‌شود.

وی درباره اینکه آیا اگر کارفرما، کارگر را بیمه نکرده باشد، راهی برای دریافت مستمری پس از فوت وجود دارد؟ گفت: بازماندگان کارگران فوت شده با اسناد و مدارک به شعبه مراجعه کرده و تقاضای بخشنامه ماده 539 را داده اند و با احراز شدن مدارک یکی از کارگران حقوق کارگر فوت شده برقرار و به بازماندگان پرداخت می شود.

سربازرس رفاهی کارگران ساختمانی استان 

 با اشاره به اینکه آمار حوادث ناشی از کار در صنعت ساختمان در استان  زیاد است گفت: هم اکنون ۲۵ هزار کارگر ساختمانی در استان در صف انتظار بیمه قرار دارند که  از این تعداد ۱۰ هزار کارگر در ارومیه هستند.

وی در خاتمه تاکید کرد:همچنین تا نهایی شدن اصِلاح ماده ۵قانون بیمه کارگران ساختمانی این امر باید در اولویت برنامه های مجلس باشد چون کارگران به  رغم نبود کار توان عهده دار شدن هزینه های درمانی و معیشتی را ندارند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز