خبرگزاری کار ایران

هم مرز بودن با سه کشور ظرفیتی بی‌بدیل برای آذربایجان غربی است

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۸۹۰

مدیرکل دفتر تعاونی‌های توزیعی کشور گفت:هم مرز بودن با سه کشور ظرفیت های بی‌بدیلی است که در راستای توسعه، موجب اتفاقات خوبی برای تعاونی‌ها در آذربایجان غربی می شود.

به گزارش ایلنا،موسی نجفی در جلسه هیات رئیسه اتاق تعاون استان آذربایجان غربی افزود: برای حمایت از مرزنشینان کشور هیات وزیران موضوع تمدید مصوبه دولت درخصوص مجوز واردات کالاهای اساسی از طریق شرکت های تعاونی مرزنشین و پیله وران از محل ارز حاصل از صادرات، رابررسی می کند.

وی یادآورشد: بنابراین مرزنشینان می‌توانند کالاهای اساسی مورد نیاز کشور را از طریق شرکت‌های تعاونی‌ وارد کشور کنند.

وی بیان کرد: به استناد سامانه وزارت کشور و ماده یک آیین نامه اجرایی قانون مبادلات مرزی روستاهایی که در فاصله ۳۰ کیلومتری قرار دارند مشمول تسهیلات مرزنشینی می‌شوند ، از طریق فرمانداری‌ها، بخشداری و صنعت، معدن و تجارت و مدیران تعاونی مرزنشین احراز هویت و پس از ثبت نام به سامانه گمرک معرفی شوند تا از سهمیه ارزی که برای مناطق برخوردار ۱۵۰ دلار و برای مناطق محروم ۳۰۰ دلار تعیین شده است به

وی تصریح کرد: این سهمیه به صورت شناور قابل تغییر خواهدبود.

نجفی با اعلام اینکه به استناد ماده۲، ساماندهی کالاهای اساسی، خروج و ورود کالا از مرز با  پرداخت تعرفه های مرزی بلامانع است افزود: این خود ظرفیت عظیمی است که تمامی مرز نشین بتوانند از آن بهره‌مند  شوند.

وی اظهار داشت: دراین باره سهمیه برای هر استان اختصاص پیدا خواهد کرد و این سهمیه برای افزایش از معافیت تعرفه های مرزی است و این سهمیه بر اساس کارت الکترونیک مرزنشینان ثبت خواهد شد.

این مقام مسئول همچنین بیان کرد: اگر تعاونی ها بخواهند  کالایی را وارد کشور کنند استان باید خارج از شورای ساماندهی مجوز صادر کند ، خاطرنشان نمود : برخی تعاونی‌ها که بامشکل مواجهه هستند باید تلاش کنیم با مکاتبه حل کنیم.

وی با بیان اینکه، مرزنشینان در ۱۰۰ درصد اقلام غذایی و  ۵۰ درصد در دیگر کالاها معافیت دارند؛ خاطرنشان کرد: این سهمیه بر اساس تعداد کارت‌های الکترونیکی و بر اساس جمعیت است .

مدیرکل دفتر تعاونی‌های توزیعی در پایان  افزود : در خصوص افزایش محدوده جغرافیایی مرزی اتفاقات بسیاری خوبی افتاده است و مقرر شده است که این محدوده از ۳۰ کیلومتر به ۷۰ کیلومتر افزایش پیدا کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز