خبرگزاری کار ایران

پرداخت ۸۹ درصدی وام ازدواج به متقاضیان در آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۳۷۲

معاون فرهنگی امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی از پرداخت ۸۹ درصد وام ازدواج متقاضیان در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمد حسین حسنی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته ازدواج اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰،  ۳۰۰ کارگاه آموزشی ازدواج توسط وزرش و جوانان استان برپاشده که ۴ هزار و ۶۲۰ نفر در آن شرکت کردند.

وی با اشاره به فعالیت ۱۵ مرکز مشاوره پیش از ازدواج در استان  گفت: ۲۵ هزار و ۳۶۶ نفر در این مراکز مشاوره رایگان دریافت کرده اند.

حسنی با بیان اینکه در سال گذشته ۸۹ درصد وام ازدواج متقاضیان در استان پرداخت شده گفت: این شامل ۴۷ هزار و ۱۸۶ مورد متقاضی وام ازدواج است که توسط بانک ها پرداخت شده است.

معاون فرهنگی  امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی ادامه داد: در سه ماهه اول امسال هم ۲۵ هزار و ۳۶۶ فقره متقاضی وام ازدواج ثبت شده که از این تعداد ۳ هزار و ۷۵۹ فقره وام پرداخت شده است.

حسنی بزرگترین معضل پرداخت وام های ازدواج در استان را سختگیری و بروکراسی بانک ها عنوان کرد و گفت: به همین دلیل برخی از زوج های جوان اقدام به فروش وام ازدواج خود می کنند.

وی بیشترین فروش وام ازدواج را مربوط به زوج های روستایی عنوان کرد و گفت: روستاییان به دلیل نداشتن ضامن کارمند بیشتر تمایل به فروش وام ازدواج خود دارند.

حسنی با بیان اینکه در استان ما میانگین سن ازدواج در زنان ۲۲/۷ و در مردان ۲۶/۹ و میانگین طلاق  ۳۶/۲مردان و ۳۱/۵ زنان است گفت: این آمار بیانگر پایین بودن نرخ ازدواج و طلاق  از میانگین کشوری  است.

معاون فرهنگی  امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان با اشاره به برنامه‌های هفته ازدواج اظهار داشت:در این هفته برنامه‌هایی نظیر ازدواج بهنگام و آگاهانه، خیرین، ترویج و تسهیل ازدواج و مشاوره، پیش از ازدواج برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز