خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی :

اجازه نمی‌دهیم آذربایجان غربی جولانگاه اراذل و اوباش باشد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۵۱۳۰

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیان اینکه آرامش و امنیت شهروندان از اولویت‌های اصلی دستگاه قضایی است گفت: اجازه نمی‌دهیم استان جولانگاه اراذل و اوباش باشد.

به گزارش ایلنا،ناصر عتباتی در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه،دستگاه قضایی استان در تلاش است تا امنیت استاندارد را برای تک تک شهروندان فراهم آورد گفت: هیچ خط قرمزی در حوزه تامین امنیت نداریم.

عتباتی به افرادی که عالمانه و عامدانه به دنبال ایجاد نفاق و اختلاف بین اقوام و ادیان در استان هستند هشدار داد و گفت:استان آذربایجان غربی ویترینی از نوع اقوام ادیان است و برهم زنندگان آرامش این اتحاد از هر قومی که باشند توبه کنند؛در غیر اینصورت با برخورد قاطعانه دستگاه قضا مواجه خواهند شد.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی همچنین افزود: طی یک سال گذشته در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها، ۹ هزار و ۳۸۹ مورد حکم جایگزین حبس در استان صادر شده است.

عتباتی افزود: علاوه بر آن، در بخش پابند الکترونیکی نیز جزء رتبه‌های اول کشوری هستیم و طی یک سال گذشته، ۶۵ فقره پرونده قتل نیز در استان به صلح و سازش منجر شده است.

وی با اشاره به اینکه نرخ رسیدگی به پرونده‌ها طی سال گذشته در آذربایجان غربی ١٠٠ درصد بود، اضافه کرد: در این مدت به ۵٣٣ هزار پرونده‌ موجود رسیدگی شد.

وی اظهار کرد: در همین مدت، در سطح دادسراها سه هزار و ۶٠٠ پرونده را کاهش دادیم که طی چندین سال گذشته بی نظیر بود.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی ادامه داد: توسعه خدمات قضایی و دادرسی الکترونیکی به میزان مناسب رسیده و ابلاغ الکترونیکی هم در استان به ٩٠ درصد افزایش یافته که رقم قابل توجهی است.

عتباتی گفت: با توسعه ابلاغ الکترونیکی طی سال گذشته از صدور ٢ میلیون و ۵٠٠ هزار برگ کاغذی قضایی خودداری شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز