خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

آزادسازی ۳۰ هکتار از حریم و بستر رودخانه شهرچایی ارومیه

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۷۱۸۹

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از رفع تصرفات و آزاد سازی ۳۰ هکتار از حریم و بستر رودخانه شهرچایی ارومیه خبر داد.

ناصر عتباتی در گفت و گو با ایلنا،اظهار کرد: از سالیان گذشته تصرفات و تملکات غیر قانونی متعددی در حریم رودخانه شهرچایی ارومیه خصوصاً در منطقه بند که یک منطقه گردشگری و مورد استفاده عموم است صورت گرفته و بناهای متعددی در قالب‌های مختلفی بدون توجه به اینکه حریم رودخانه که جزء بیت‌المال و مورد استفاده عموم است احداث شده است که متاسفانه در زمانی که این ساخت و سازها و تصرفات اتفاق افتاده متولیان امر آن چنان که باید ورود نکردند و باعث شده امروز ما با مسائل و مشکلاتی در این خصوص مواجه شویم.

وی افزود: با توجه به تاکیدات ریاست قوه قضائیه و همچنین برنامه هایی که دادگستری استان درخصوص توجه جدی به مقوله حقوق بیت‌المال و اراضی و منابع آبی و حریم و بسترهای رودخانه‌ها دارد، حفاظت آنها نه تنها در این شهر بلکه در سطح استان به صورت جدی در دستورکار قرار دارد و به دادستانهای حوزه‌های قضایی استان تاکید شده که با همکاری و همراهی همه مسئولین، خصوصاً متولیان امر عملیات آزادسازی حریم و بستر رودخانه شهرچایی ارومیه آغاز و با پیگری و نظارت دستگاه قضایی استان تاکنون ۳۰ هکتار از حریم و بستر رودخانه شهرچایی ارومیه آزاد شده است.

مقام ارشد قضایی استان افزود:با تمامی مسئولین و مدیرانی که متولی اصلی حفظ منابع ملی و طبیعی هستند اتمام حجت کردیم که به تکالیف و وظایف قانونی خود در حفظ و حراست از این منابع ملی عمل کنند. 

وی با بیان اینکه،در بعضی از حوزه ها در بحث تغییر کاربری اراضی، ساخت و سازهای غیر مجاز، پرونده های کیفری برای برخی از متخلفین در حوزه مدیریت و نظارت تشکیل و تحت تعقیب است گفت: دستگاه قضا،مماشات و سهل انگاری را در حوزه حفظ حقوق بیت المال و حفاظت از اراضی ملی و طبیعی نمی پذیرد.

عتباتی ادامه داد:هر مسئولی و در هر جایگاهی در انجام تکالیف قانونی خود که حفظ حقوق بیت المال به نمایندگی از مردم عزیر استان است سهل انگاری و تعلل کند قطعاً دستگاه قضایی با او برخورد جدی و قاطع خواهد داشت.

عتباتی در پایان اظهار داشت:دستگاه قضایی استان قانون را اجرا می کند و قانون برای همه محور است، تمامی متولیان امر نیز وظیفه دارند قانون را اجرا کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز