خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

اصلی ترین مطالبه کارگران بهسازی قراردادهای موقت کار وحذف شرکت‌های پیمانی است

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۵۴۷۱

مشاور کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار آذربایجانغربی با اشاره به اینکه ۹۸ درصد کارگران کشور و ۱۰۰ در صد کارگران استان ( ۳۸۶هزار کارگر بیمه شده) با وجود قراردادهای موقت کار امنیت شغلی ندارند و عدم امنیت شغلی باعث شده که کارگران در مواجهه با مشکلات ، قدرت چانه زنی نداشته باشند.

 علی صحرانورد در گفت و گو با ایلنا، بیان کرد: شرکت‌های پیمان کاری وصله های نا جوری در تولید وخدمات هستند که عمدتا به دلیل ضعف نظارت ، حق حقوق کارگران را چپاول می کنند .

وی عقد قرارداد مستقیم با کارگران وحذف شرکتهای پیمانکاری را از مهم‌ترین خواسته تشکل‌های کارگری در این ایام دانست و گفت: تولید و کارگران بعنوان دو عنصر اقتصادی باید مورد توجه مسئولان نظام قرار گیرند به طوریکه کارگران در زمان جنگ و تحریم‌های بین المللی سپر بلای کشور بوده و هستند.

صحرانورد در بخش دیگری از سخنان خود به ۲۵ واحد مشکلدار آذربایجان‌غربی اشاره کرد وگفت: متاسفانه این واحدها از یکماه تا ۷ ماه حقوق عقب افتاده به کارگران را دارتد که مساعدت مسئولین عالی استان را می‌طلبد.

مشاور کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار آذربایجان‌غربی افزود:کارگران از عدم امنیت شغلی و معیشتی و درمانی رنج می برند و مسئولین باید از گفتاردرمانی پرهیز کنند امروز کارگران شدیدا نیاز به حمایت دولت  دارند وانتظار می رود دولت با بسته های حمایتی دست کارگران را در این برهه حیاتی بگیرد. 

وی در خاتمه به تعدیل نیروی کار در واحدهای تولیدی صنعتی آذربایجان‌غربی اشاره کرد وگفت: برخی از کارفرمایان افزایش بیمه ودستمزد کارگران را بهانه قرار داده ونسبت به تعدیل نیرو اقدام کرده اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز