خبرگزاری کار ایران

محکومیت ۷ میلیاردی گرانفروشان دارو در آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۵۸۴۱

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی گفت: گرانفروشان داروئی در استان به دلیل گران فروختن داروی رمدسیور و قرص Acc به پرداخت هفت میلیارد ریال محکوم شدند.

به گزارش ایلنا،حسین نجف‌زاده در تشریح این خبر، گفت: در پی گزارش اداره نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده‌های دارویی دانشگاه علوم پزشکی استان مبنی بر اخذ وجوه اضافه از بابت گرانفروشی دارو و حق فنی توسط یکی از داروخانه‌های مراکز درمانی استان به میزان 3 میلیارد ریال خارج از تعرفه‌های تعیینی از سوی وزارت بهداشت، پرونده‌ای در این خصوص تشکیل و جهت رسیدگی و اظهار نظر قانونی به تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.

وی افزود: متهم توسط شعبه پنجم بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان ارومیه احضار و در اظهارات خود اعلام کرد که در زمینه اخذ حق فنی هیچ‌گونه دستورالعملی به این مرکز ارسال نشده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی، گفت: همچنین متهم در ادامه اظهارات خود در خصوص گرانفروشی رمدسیور و قرص Acc ، اعلام کردمدتی بود این داروها ارزان شده بود و کاربران به علت عدم اطلاع با قیمت قبلی فروخته‌اند و لیکن بعدا قیمت ها را اصلاح کردیم.

وی عنوان کرد: شعبه پس از اجرای تشریفات قانونی و با توجه به محتویات پرونده و اقاریر صریح مدیر و موسس داروخانه و تائید موضوع توسط بازرسان و ناظران بهداشتی، اتهام انتسابی به نامبرده را محرز تشخیص و مشارالیه را علاوه بر الزام به ممهور کردن پروانه واحد مهر، به پرداخت 7 میلیارد ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم کرد.

نجف‌زاده از شهروندان درخواست کرد، درصورت مشاهده هرگونه تخلف مربوط به بخش بهداشت، دارو و درمان موضوع را از طریق سامانه اینترنتی  www,tazirat135.ir و یا تلفن 135 تعزیرات حکومتی استان و یا ازطریق تلفن 190 دانشگاه علوم پزشکی استان گزارش کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز