خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان غربی خبر داد ؛

ثبت ۵۲ شرکت دانش بنیان در آذربایجان‌غربی/سال گذشته ۹۸ واحد راکد در استان به چرخه تولید بازگشتند

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۲۳۶۸

استاندار آذربایجان غربی گفت: سال گذشته با تمرکز امکانات و حمایت دستگاهها، ۹۸ واحد راکد در استان به چرخه تولید بازگشتند، که قطعاً این روند در سال جاری شتاب و سرعت بیشتری خواهد گرفت.

به گزارش ایلنا،محمدصادق معتمدیان در حاشیه بازدید از واحد های تولیدی در استان با تاکید بر ضرورت رفع مشکلات واحد های راکد و نیمه فعال در استان و بازگشت آنها به مدار تولید، اظهار کرد: سال گذشته با تمرکز امکانات و حمایت دستگاهها، ۹۸ واحد راکد در استان به چرخه تولید بازگشتند، که قطعاً این روند در سال جاری شتاب و سرعت بیشتری خواهد گرفت.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به نامگذاری سال جدید تحت عنوان “تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین”، گفت: اولویت جدی مدیریت استان در سال ۱۴۰۱ همانند سال گذشته، مانع زدایی و حمایت از بخش تولید در راستای ایجاد فرصت های اشتغال و افزایش تولید در استان خواهد بود.

وی در ادامه سرمایه گذاری را یکی از تکالیف اصلی استانها در سال ۱۴۰۱ معرفی کرد و افزود: جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی برای تحقق رشد ۸ درصدی اقتصادی کشور جهت افزایش سطح سرمایه گذاری در استان ضروری است.

معتمدیان توسعه شرکت های دانش بنیان استان را نیز از برنامه های اصلی خود اعلام و تصریح کرد: در حوزه دانش بنیان حدود ۵۲ شرکت در سطح استان به ثبت رسیده و با برنامه ریزی های انجام گرفته، از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در راستای افزایش تولید بر مبنای دانش و فناوری استفاده خواهیم کرد.

استاندار آذربایجان غربی همچنین با تاکید بر ارتقای نرخ اشتغال استان در سال جاری، خاطرنشان کرد: اشتغال زایی در قالب مشاغل خرد، واحدهای اقتصادی و فعال سازی بخش عمرانی از اولویت های سال ۱۴۰۱ خواهد بود.

وی در پایان با تاکید بر بسیج همه امکانات و ظرفیت های استان در سال جاری جهت رونق اشتغال آفرینی، گفت: با برنامه های توسعه اقتصادی و عمرانی که در سطح روستاها و شهرها خواهیم داشت، در سال ۱۴۰۱ شاهد افزایش نرخ اشتغال و کاهش بیکاری در استان خواهیم بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز