خبرگزاری کار ایران

ایلنا از آذربایجان غربی گزارش می‌دهد؛

دست سارقان به باغ رضوان ارومیه رسید/ مرده‌های ما در آن دنیا هم آرامش ندارند/ یک مسئول: شرایط بد معیشتی و اقتصادی دلیل اصلی سرقت است

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۷۱۴۷

به تازگی دزدی آهن آلات و آلومینیوم از صاحبان قبور باغ رضوان ارومیه باعث نگرانی برخی از شهروندان ارومیه‌ای به ویژه خانواده متوفیان شده؛ اقدامی که مسئولان مربوط آن را ناشی از گسترش فقر و اعتیاد می‌دانند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اگرچ شهرداری ارومیه ساخت قبوری به سبک قدیم با نصب آهن در اطراف قبور و نصب تابلوهای آلومینیومی در بالای قبور را به صاحبان متوفی توصیه نمی‌کند و در مواردی مخالف آن است، اما درحال حاضر بسیاری از قبور در باغ رضوان ارومیه هستند که دارای متعلقات آهنی و آلومینیومی بوده و این موضوع فرصت را برای سودجویان فراهم می‌کند تا شاهد چنین  اقداماتی از سوی برخی افراد باشیم.

 نبود نگهبان کافی دلیل اصلی دزدی در باغ رضوان است

دست سارقان به باغ رضوان ارومیه رسید/ مرده‌های ما در آن دنیا هم آرامش ندارند/ یک مسئول: شرایط بد معیشتی و اقتصادی دلیل اصلی سرقت است

فردین احمد زاده، یکی از شهروندانی که تابلوی آلومینیومی آرامگاه پدرش توسط سارقان به سرقت رفته در گفت و گو با ایلنا،بیان کرد:همین دو هفته قبل بود که برای فاتحه خوانی  سر مزار پدرم  رفتم ،  اما با کمال تعجب دیدم تابلوی آلومینیومی مزار پدرم به سرقت رفته است.

احمد زاده افزود: موضوع را به مسئولان اطلاع دادم ولی تاکنون  اقدامی از طرف مسئولان برای شناسایی سارقان صورت نگرفته است.

وی عدم نصب دوربین مدار بسته در باغ رضوان و همچنین نبود نگهبان کافی در این قبرستان را دلیل اصلی بی حرمتی به آرامگاه متوفیان بیان کرد و گفت: از دست  متولیان می خواهم  که نسبت به تأمین امنیت  گورستان حساسیت بیشتری به خرج دهند تا از تکرار این صحنه ها جلوگیری شود.

نجیبه حسنی، بانوی میانسالی که بر سر مزار همسرش حاضر شده در گفت و گو با خبرنگار ایلنا،اظهار کرد: تا چند سال گذشته   شاهد دزدی دسته گل و تاج گل از سر مزار متوفیان بودیم ولی به تازگی سارقان پا را فراتر گذاشته و اقدام به سرقت تابلوهای آرامگاه‌ها می‌کنند.

حسنی با اشاره به اینکه مرده‌های ما در آن دنیا هم آرامش ندارند، گفت: متاسفانه مسىئولان مربوط هم هیچ توجهی به این موضوعات ندارند.

وی افزود : شهرداری برای کفن و دفن و قبر از مراجعه کنندگان هزینه های زیادی دریافت می کند و باید در در قبال حفظ امنیت باغ رضوان تمام تلاش خود را انجام دهد اما شواهد نشان دهنده  کوتاهی مسئولان باغ رضوان و شهرداری در این باره  است.

شرایط بد معیشتی و اقتصادی دلیل اصلی سرقت

حجت الاسلام عباسعلی مؤمن رئیس سازمان آرامستان های شهرداری ارومیه در گفت و گو با ایلنا، با بیان اینکه به دلیل وسعت زیاد باغ رضوان ارومیه نمی‌توان تمامی قسمت های آن را   زیر پوشش نگهبانی آرامستان در آورد گفت: متاسفانه وضعیت بد معیشتی و اقتصادی در جامعه باعث شده سارقان از این فرصت سو استفاده کرده و اقدام به سرقت لوازم زینتی و متعلقات آهنی و آلومینیومی قبور کنند.

وی افزود: در همین ارتباط نیز طی هفته های گذشته چند سارق دستگیر و به کلانتری محل تحویل داده شده اند.

مؤمن با بیان اینکه،باغ رضوان ارومیه مجهز به دوربین‌های مدار بسته است گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر این دوربین‌ها با مشکلات فنی روبرو شدند و تعداد زیادی از آنها فعال نیستند.

مؤمن ادامه داد: بیشتر این سرقت ها در طول شب اتفاق میفتد و بیشتر سارقان نیز معتاد هستند.

مومن به تنطیم شیوه نامه‌ای  مبنی بر ممنوعیت استفاده از لوازم زینتی در قبور  اشاره کرد و گفت: با اجرای این شیوه نامه شهروندان حق استفاده از لوازم تزیینی و متعلقات فلزی و آلومینیومی در قبور را ندارند.

رئیس سازمان آرامستان‌های شهرداری ارومیه بیشترین سرقت ها را مربوط به قطعه های۶۴ و ۴۹ فاز دو و سه و ۵۵ و ۵۷ باغ رضوان عنوان کرد و گفت: این قطعات به دلیل در حاشیه قرار گرفتن بیشتر  موجب سرقت قرار می گیرد.

وی در خاتمه به شهروندان توصیه کرد: از به کار بردن هرگونه اجناس زینتی و قطعات فلزی در قبور خودداری کرده و مراتب سرقت از قبور را به دفتر آرامستان اطلاع دهند.

مشاهدات عینی خبرنگار ایلنا از باغ رضوان ارومیه حاکی از آن است که در بسیاری از قطعه های باغ رضوان تابلوهای قبور به وسیله سارقان به سرقت رفته و تنها قطعه ای که سارقان موفق به سرقت از آن نشده اند قطعه شهدا است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز