خبرگزاری کار ایران

ذاکر در گفت وگو با ایلنا :

موافق تقسیم میاندوآب هستم/ قاچاق آرد دلیل کمبود نان در آذربایجان غربی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۸۵۲۰

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان غربی گفت: موافق تقسیم شهرستان میاندوآب و تشکیل شهرهای جدید در استان هستم.

سید سلمان ذاکر در گفت و گو با خبرنگار ایلنا،با اشاره به اینکه،تقسیم شهرستان میاندوآب به سه بخش با زحمات فراوان عیسی زاده نماینده مردم میاندوآب در مجلس صورت گرفته است گفت: بنده نیز موافق تقسیم شهرستان میاندوآب و تشکیل شهرهای جدید در استان هستم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس  افزود: ایجاد شهر های جدید در استان  باعث جذب اعتبار بیشتر و نیروهای جدید استخدامی می‌شود.

وی  موافقت خود برای تقسیم ارومیه به چند شهرستان را نیز عنوان کرد و گفت: برای جذب اعتبارات بیشتر لازم است تعداد شهرهای استان از  ۱۶ شهر فراتر رود.

ذاکر در ادامه به تشکیل صف های طولانی در مقابل نانوایی های ارومیه اشاره کرد و گفت:قاچاق آرد دلیل اصلی تشکیل صف مقابل نانوایی های ارومیه و کمبود نان است.

وی با بیان اینکه آرد و گندم به میزان کافی در استان وجود دارد گفت:متاسفانه نظارت کافی بر عملکرد نانوایی ها در استان وجود ندارد.

ذاکر افزود:با توجه به تفاوت قیمت آرد یارانه ای سهمیه نانوایان و آرد آزاد در بازار متاسفانه برخی نانواها آرد را با قیمت دولتی تهیه کرده و با قیمت آزاد به فروش می رسانند که در نتیجه منجر به پخت کم نانوایی ها و ایجاد صف های طولانی در مقابل نانوایی ها می شود.

ذاکر دلیل اصلی کسب رتبه اول تورم کشور توسط آذربایجان غربی را  صنعتی نبودن شهرهای استان و وابستگی به مشاغل کشاورزی عنوان کرد و گفت: کشاورزی در استان  عموما به حالت سنتی انجام می شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی  در خاتمه با اشاره به اینکه تصویب ایجاد منطقه ویژه سرو در مجلس و رد آن توسط توسط شورای نگهبان گفت: با اصرار مجلس این طرح به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد که با حضور نمایندگان مجمع تشخیص مصلحت این طرح تصویب شد و پیگیر ایجاد زیرساخت های لازم برای این طرح هستیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز