خبرگزاری کار ایران

درگفت وگو با ایلنا مطرح شد:

افزایش ایستگاه های آتش نشانی شهر ارومیه /نیاز به نردبان بلند مرتبه برای مهار حادثه/ انبار نفت ارومیه باید به خارج از شهر منتقل شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۷۵۳۳

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری ارومیه گفت: با گشایش یک ایستگاه آتش نشانی جدید در خیابان ارشاد طی ۱۰ روز آینده، تعداد ایستگاه های آتش نشانی به ۱۱ مورد ارتقاء پیدا می کند.

ابراهیم شاد قوشچی در گفت و گو با ایلنا، بیان کرد: آتش نشانان با بیش از ۳۰ نوع حادثه در شهر مواجه هستند که با جان فشانی و فداکاری در مقابل این حوادث در ایجاد ایمنی و آسایش شهروندان تلاش می کنند که این مهم بسیار ستودنی است.

وی با اشاره به ایستگاه های آتش نشانی شهرداری ارومیه، عنوان کرد:  در حال حاضر ۱۰ ایستگاه آتش نشانی در سطح شهر فعالیت می کند که با گشایش یک ایستگاه آتش نشانی جدید در خیابان ارشاد طی ۱۰ روز اینده، تعداد ایستگاه های آتش نشانی به ۱۱ مورد ارتقاء می یابد.

شاد قوشچی افزود:  برای ۸۵۰ هزار شهروند ارومیه باید ۱۶ ایستگاه وجود داشته باشد در حالی که این تعداد در شهر ۱۰ ایستگاه است.

به گفته وی به ازای هر ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در شهر باید یک آتش نشان باشد در حالی که تعداد آتش نشانان سطح شهر  ۲۴۰ آتش نشان است و برای هر ۱۷ هزار نفر باید یک خودرو آتش نشانی باشد که این تعداد در سطح شهر ۲۱ خودرو با میانگین عمر ۲۰ سال است. 

شاد قوشچی با بیان اینکه خطر در کمین مساکن مهر است، بیان کرد:  متاسفانه مساکن مهر بدون تاییدیه آتش نشانی ساخته شده و از سیستم ایمنی برخوردار نیست و هر آن خطر،  مساکن مهر را تهدید می کند تنها امید ما اخطاریه به صاحبان مساکن مهر است که این مهم هم جوابگو نیست.

وی ادامه داد: برای آپارتمان های بلند مرتبه مانند مساکن مهر نیاز به نردبان با ارتفاع بلند است و در حال حاضر شهرداری ارومیه تنها دو نردبان ۳۲ متری  و ۵۳ متری دارد که نردبان ۳۲ متری فرسوده و ۵۳ متری نیز با مشکلات فنی و  گمرگی مواجه است و باید برای رفع این مهم راهکارهایی اتخاذ و نردبان تامین شود.

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری ارومیه وجود انبار شرکت نفت و پمپ بنزین ها را بزرگ‌ترین تهدید در شهر عنوان کرد و گفت: وجود شرکت نفت در شهر فاجعه بوده و در صورت احتمال بروز حادثه در آن با یک بحران مواجه  می شویم  که باید به خارج از شهر انتقال یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز