خبرگزاری کار ایران

توزیع ۳۶۰ هزار لیتر آب شرب در روستاهای خوی از طریق آب رسانی سیار

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۶۷۰۲

معاون بهره برداری و توسعه آب و فاضلاب شهرستان خوی، از توزیع ۳۶۰ هزار لیتر آب شرب از طریق آبرسانی سیار در ۴ روستا خبر داد.

به گزارش ایلنا، تقی پاشائی در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به تنش آبی در روستاهای حیدرآباد، عسگرآباد، آغبلاغ ولدیان و زاویه حسن خان، که بر اثر افزایش دما صورت گرفته است گفت:این شرکت اقدام به توزیع ۳۶۰ هزار لیتر آب شرب از طریق آبرسانی سیار بین روستاییان ساکن در این مناطق کرده است.

 وی با اشاره به اینکه روستاهایی که به آنها آبرسانی سیار انجام می‌شود ۲ دسته هستند، افزود: برخی روستاها از قبل دارای مشکل کم آبی بوده و تعدادی نیز در فصل تابستان و به دلیل خشک شدن منابع آبی داخل روستا دچار کمبود آب شده اند که آبرسانی سیار به آنها تا آغاز فصل بارندگی ادامه دارد.

پاشائی عمده دلایل نیاز روستاها به آبرسانی سیار را عدم برخورداری از آب باکیفیت، کمبود آب شرب، خشک شدن یا کاهش آب چشمه ها  ، بروز اتفاقات متعدد در شبکه آبرسانی روستا و کاهش سطح مخازن ذخیره برشمرد و افزود: با شیوع کرونا و نیاز مردم به رعایت مسائل بهداشتی و نیز افزایش زودهنگام گرمای هوا، مصرف آب در شهر و روستاهای تابعه به‌شدت افزایش یافته و باعث شده تا نیاز آبی بویژه در روستاهایی که پیش‌تر هم با تنش آبی درگیر بوده‌اند، افزایش یابد که این شرکت ناچار به توزیع آب به صورت سیار شده است.

به گزارش ایلنا، ۴ روستای شهرستان خوی باجمعیتی در حدود ۲ هزار و ۸۰۴ نفر را از تیر ماه سال جاری با مشکلات کمبود آب روبرو هستند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز