خبرگزاری کار ایران

بازگشت صف خرید مرغ در ارومیه همزمان با آغاز پیک پنجم کرونا/ ممنوعیتی برای فروش قطعه بندی و بیشتر از قیمت مصوب نداریم

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۴۵۷۵

در چند روز اخیر مردم ارومیه این بار علاوه بر گرانی و عدم ثبات قیمت مرغ با کمبود این محصول در بازار مواجه هستند که این موضوع در کنار عدم نظارت ها مشکلاتی را برای مردم این شهر به وجود آورده است.

به گزارش ایلنا،طی روزهای اخیر مردم ارومیه علاوه بر گرانی و عدم ثبات قیمت مرغ با کمبود مرغ در بازار  مواجه هستند.

در برخی از مناطق، مردم برای تامین مرغ دچار مشکل شدند به طوری که مجبورند ساعت‌ها در صف‌های طولانی برای تهیه مرغ منتظر بمانند.

بسیاری از شهروندان نابسامانی و عدم نظارت در بازار را عامل نبود مرغ و گرانی در بازار می‌دانند.

اسدزاده از شهروندان ارومیه ای با بیان اینکه در بازار ارومیه مسئله‌ای به نام نظارت وجود ندارد گفت:هر فروشنده ای که بخواهد به دلخواه خود تعیین قیمت و یا کم فروشی می کند.

وی افزود: مرغ با قیمت مصوب عملا کمیاب و مرغ به صورت آزاد و قطعه بندی شده به فروش می رسد که کیلویی ۴۰ هزار تا ۸۰هزار تومان است.

وی ادامه می دهد: برای خرید مرغ به قیمت ۲۵ هزار تومان باید از روز قبل ثبت نام کرده و صبح زود در مقابل مرغ فروشی‌ها منتظر باشیم.

حسن پور از فروشندگان  مرغ ارومیه هم با بیان اینکه کمبود عرضه مرغ به صورت ناگهانی رخ داده است گفت: گفته می شود مرغ به عراق و ترکیه قاچاق می شود یا جوجه ریزی کم شده اما این بهانه ها نمی تواند جوابگوی نیاز مردم باشد.

وی ادامه داد: ممنوعیتی برای فروش مرغ به صورت قطعه بندی شده و بیشتر از قیمت مصوب نداریم. 

این فروشنده مرغ افزود: تنها سود مرغ فروشی هم به فروش قطعه بندی است و فروش مرغ بسته بندی شده کشتارگاهی سودی برایمان ندارد.

هیچ مشکلی در تولید و توزیع گوشت مرغ در استان وجود ندارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت خوشبختانه در تولید و توزیع گوشت مرغ در استان هیچ مشکلی وجود ندارد.

اکبر کرامتی افزود با این حال متاسفانه هیچ نظارتی از سوی مسئولان مربوطه بر نحوه عرضه گوشت مرغ در سطح شهر وجود ندارد.

کرامتی ادامه داد: روزانه به طور متوسط در آذربایجان غربی ۲۱۰ تومان گوشت مرغ تولید می‌شود که این مقدار تولید, مازاد مصرف مردم استان است.

نظارت بازرسان در سطح کشتارگاه های استان ادامه دارد

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی در خصوص نحوه نظارت خود بر عرضه گوشت مرغ اظهار داشت: در راستای تنظیم بازار گوشت مرغ استان و جلوگیری از افزایش قیمت این کالا بازرسان این سازمان در سطح کشتارگاه های استان به صورت مستمر و شبانه روزی حضور داشته و بر کشتار و توزیع سهمیه مرغ استان نظارت دارد.

تامین مرغ شهرستان ارومیه در اولویت قرار دارد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه با بیان اینکه تامین مرغ شهرستان ارومیه در اولویت قرار دارد گفت: به مرغداران اعلام شده است تا تأمین کامل نیاز مرغ ارومیه هیچ گونه مجوزی برای خروج  تولیدات به سایر شهرستان‌ها را ندارند و در صورت مشاهده با متخلفان برخورد جدی خواهد شد.

علی پیرمرادی افزود: تولید کنندگانی که نهادهای دولتی با نرخ یارانه‌ای دریافت کرده‌اند اما مرغ ها را خارج از شبکه توزیع عرضه می‌کنند باید طبق قانون جریمه شوند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای تنظیم بازار مرغ بیان داشت: به منظور نظارت حداکثری بر عرضه موفق تیم‌های نظارتی جهاد کشاورزی با همکاری و همراهی اداره دامپزشکی و اداره صمت شهرستان ارومیه بازدیدهای مشترکی از کشتارگاه ها و مراکز عرضه مرغ شهرستان انجام می‌دهد و این نظارت های مستقیم در کنار ابزارهای نظارتی غیرمستقیم به صورت مداوم ادامه خواهد یافت تا در بازار مرغ شاهد یک تعادل نسبی باشیم.

بر اساس شاهدات میدانی خبرنگار ایلنا،از ادامه صف های طولانی خرید مرغ در ارومیه،کمبود مرغ در بازار و خالی بودن یخچال مرغ فروشی ها و نبود نظارت کافی بر عرضه مرغ قطعه بندی و فروش بالاتر از نرخ مصوب مرغ در ارومیه حکایت می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز