خبرگزاری کار ایران

برگزاری همایش مدیریت مصرف آب در خوی

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۶۹۴۵

همایش مدیریت مصرف آب همزمان با روز مدیریت مصرف آب ، منابع طبیعی و محیط زیست در جوار تالاب کاپوت بخش صفائیه خوی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، همزمان با روز مدیریت مصرف آب،همایش مدیریت مصرف آب در جوار تالاب کاپوت بخش صفائیه خوی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم یدالله سلطانی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوی با بیان اینکه منابع آب شیرین در کشور محدود بوده و زمین در مسیر گرم تر شدن قرار دارد و میزان تبخیر هم بیشتر شده است گفت:صرفه جویی در مصرف آب، هم از آلودگی آب رودخانه ها، دریاچه ها و دیگر منابع آبی پیشگیری می کند و هم موجب کاهش گازهای گلخانه ای می شود.

سلطانی تصریح کرد: خاک به صورت طبیعی به دلیل منافذی که در میان آن است و  خاصیت اسفنجی که دارد به زمین نفوذ می کند باغچعث نفوذ آب به زمین شده  و سفره های آب زیر زمینی تشکیل و تغذیه می شوند.

 وی افزود :با استخراج بیش از حد از منابع آب های زیرزمینی، این منافذ خاک از بین می روند و همین موجب می شود که به تدریج زمین نشست کند و موجب  نشست زمین و برخی زمین لرزه ها می شود.

سلطانی با اشاره به کاهش نزولات جوی و کاهش منابع آب زیر زمینی از مردم دعوت به مدیریت و صرفه جویی در مصرف آب کرد.

وی با اشاره به ویژگیهای تالاب کاپوت خاطر نشان کرد: این تالاب در سالهای اخیر پر آب و سر زنده بود ولی امسالی یک چهارم آب سالهای قبل را ندارد و همین مسئله عمق فاجعه کم آبی را نشان می دهد و ما باید خودمان را با این مسئله سازگار کنیم .

در بخش دیگری از این مراسم سنایی بخشدار بخش صفائیه در سخنانی به اهمیت و نقش آب در زندگی اشاره کرد و گفت : بدون آب زندگی وجود نخواهد داشت.

وی افزود: مسئله تنش آبی و کم آبی در کل جهان مطرح است و کشور ما بخاطر قرار گیری در منطقه خشک و نیمه خشک دنیا هم بیشتر در این مورد درگیر است.

سنایی، آب ، منابع طبیعی و محیط زیست را سه عنصر ضروری و حیاتی بشر عنوان کرد و تصریح کرد : بدون موراد فوق زندگی غیر ممکن خواهد بود.

در حاشیه این مراسم مسابقه نقاشی بین کودکان و نوجوانان برگزار و جوایزی به آنان اهدا شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز