خبرگزاری کار ایران

رشد ۸ درصدی مصرف سی‌ان‌جی در آذربایجان غربی/ رتبه ششم کشوری استان در مصرف سوخت پاک

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۶۳۴۱

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه از رشد هشت درصدی مصرف سی‌ان‌جی در آذربایجان غربی خبر داد.

به گزارش ایلنا، احمد مجرد اظهار کرد: مصرف سی‌ان‌جی در سبد سوخت حمل و نقل مرکز و شهرهای شمال استان آذربایجان غربی در سال گذشته، ۳۲۳ میلیون مترمکعب رسید که به همان میزان در مصرف بنزین صرفه‌جویی شده است.

مجرد،تبلیغ و ترویج فرهنگ استفاده مردم از سوخت پاک در منطقه ارومیه یکی از دلایل رشد هشت درصدی مصرف  سی‌ان‌جی در منطقه عنوان کرد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه اضافه کرد: توسعه و تجهیز جایگاه‌های سی‌ان‌جی و همچنین فرایند تبدیل دوگانه سوز کردن خودروهای عمومی به سی‌ان‌جی در منطقه مطلوب بوده و آذربایجان غربی به لحاظ مصرف این سوخت پاک رتبه ششم را پس از استان‌های تهران، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، اصفهان و فارس به خود اختصاص داده است.

مجرد تصریح کرد: در حال حاضر بالغ بر ۷۵ جایگاه تک منظوره و دومنظوره سی‌ان‌جی در سطح منطقه فعال است.

مدیر منطقه ارومیه اذعان کرد: در مجموع ۴۹۶ نازل فعال در جایگاه‌های یاد شده وجود دارد و مجموع ظرفیت کمپرسورهای بهره‌برداری شده ۹۹ هزار و ۴۴۰ مترمکعب در ساعت است.

مجرد اعلام کرد: متوسط مصرف روزانه سی‌ان‌جی در مرکز و شهرهای شمال استان بالغ بر ۸۹۰ هزار مترمکعب است که این میزان کمتر از ظرفیت کمپرسور جایگاه‌های سی‌ان‌جی بوده و به همین جهت میزان انتظار سوختگیری رانندگان در جایگاه‌ها نزدیک به صفر است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز