خبرگزاری کار ایران

وزیر صنعت؛

اصلی ترین اولویت انقلاب معدنی کمک به توسعه اشتغال مناطق محروم است

asdasd
کد خبر : ۸۲۱۶۲۳

وزیر صنعت معدن و تجارت در سفر به استان آذربایجان شرقی و شهرستان اهر گفت: ۶ ماهه اول امسال به‌رغم مشکلات ایجاد شده توسط دشمنان در تولید محصول نهایی مس ۱۸ درصد نسبت به ۶ ماهه نخست سال قبل رشد داشته‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ رضا رحمانی در سفر به شهرستان اهر طی مراسمی از پروژه‌های توسعه‌ای‌ معدن مهر اصل بازدید و یکی از فاز های توسعه‌ای این معدن را افتتاح کرد.

وی ادامه داد: ۶ ماهه نخست امسال در تولید محصول نهایی مس ۱۸ درصد، تولید فولاد ۶/۵ درصد، محصولات فولادی ۹/۳ درصد، سیمان ۶ درصد و تولید شیشه ۱۳ درصد افزایش یافته است.

رضا رحمانی گفت: امسال در حوزه اکتشافات ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه برای شرکت ملی مس درنظر گرفته شده‌ که به اندازه بودجه ۱۰ سال اکتشافات است.

وزیر صنعت گفت: انقلاب معدنی که در کشور شروع شده است اصلی ترین اولویت آن کمک به توسعه و اشتغال مناطق محروم است.

وی ادامه داد: در راستای کمک به اقتصاد استان‌ها منابع مالی معادن در بانک های استان مبدا سپرده گذاری می‌شود.

رحمانی با اشاره به پتانسیل‌‌های بالای صنایع معدنی در استان گفت: امسال با دستور رئیس جمهورتکمیل فاز سوم کنسانتره معدن مس سونگون را در اولویت‌ قرار داده‌ایم‌ و در کنار آن ایجاد شهرک پایین‌ دستی مس را در ورزقان دنبال می‌کنیم.

بیت‌الله عبدالهی نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاح فاز نخست معدن مهر اصل نیز گفت: این معدن با ظرفیت تایید شده ۳۰ هزارتن هنگامی ارزش پیدا‌ می‌کند که فاز دوم آن نیز اجرا شده و ظرفیت آن به ۳۰۰ هزارتن‌ افزایش‌ یابد.

وی با اشاره به آمار بالای بیکاران در این استان گفت: آمار بیکاری‌ در شهرستان اهر بسیار بالاست که عمده‌ آنها جوان و تحصیلکرده می‌باشند ‌و اگر از نعمت‌های‌ خدادادی موجود در شهرستان در زمینه معدنی بهره‌ برداری نشود آمار بالای بیکاران به یک مشکل اجتماعی تبدیل می‌شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز