خبرگزاری کار ایران

از نیمه دوم امسال ؛

هر خانوار ایرانی صاحب یک رابط بهداشت می شوند / هر خانه یک پایگاه سلامت

asdasd
کد خبر : ۸۰۱۱۹۴

وزیر بهداشت گفت: از نیمه دوم امسال در هر خانه یک پایگاه سلامت‌ایجاد می شود که در این طرح از میان ۲۰ میلیون‌ خانوار یک نفر در هرخانه به عنوان رابط بهداشتی آموزش خواهد دید.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ در سفرهای آخر هفته هیئت دولت بامداد امروز وزیر بهداشت وارد تبریز شد که وی در آئین افتتاح ساختمان غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی با اشاره بر جایگاه انسان در عصر حاضر عنوان کرد: امروز انسان ابزار توسعه نیست بلکه‌ انسان‌ توسعه یافته هدف غایی توسعه است چراکه انسان توسعه یافته مهم ترین‌ عامل پیشرفت به شمار می‌رود.

وزیر بهداشت کشور ادامه داد: عمده ترین‌ نقش در سوانح ترافیکی را جامعه انسانی توسعه نیافته دارد و معتقدم اگر نیروی انسانی توسعه یافته باشد هیچگاه ارابه‌های مرگ را خریداری نمی‌کند.

وی با اشاره به آمار کشته‌های حوادث جاده ای گفت: ۳۸۰ هزار مرگ در سال رخ می دهد که ۳۰۳ هزار از این تعداد به علت حوادث جاده‌ ای و مشکلات دیگر است که آمار حوادث جاده‌ ای بالای ۱۶ هزار مرگ‌ثبت شده در سال است .

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم حوادث جاده‌‌ای را کالبد شکافی کنیم عامل اصلی آن انسانی است که باید از طریق آموزش و فرهنگ سازی به ویژه در حوزه کودکان و مدارس نسبت به آن اقدام شود.

نمکی در ادامه خبرداد: در هر خانه یک پایگاه سلامت از نیمه دوم امسال در کشور ایجاد می شود که در این طرح از میان ۲۰ میلیون‌ خانوار یک نفر را به عنوان رابط بهداشتی آموزش خواهیم داد.

وزیر بهداشت کشور درباره موضوع ترافیک و سوخت‌ و آلودگی‌های ناشی از مصرف سوخت تاکید کرد: این موضوع بسیار مهم است که باید برای کنترل میزان مصرف و آلودگی های ناشی از آن فعالیت کرد.

وی با یادآوری پتانسیل سازمان های مردم نهاد و مهارت آنان گفت: از سازمان‌های مردم نهاد و پتانسیل‌های آنان باید برای فرهنگ‌سازی ترافیکی بهره‌ برد.

سعید نمکی همچنین در پایان سخنان خود یاد آور شد: نخستین‌ واکسیناسیون آبله کشور در تبریز و در زمان عباس میرزا انجام شده است و تبریز بارها ثابت کرده که در امور زیرساختی‌ پیشرو بوده است.

وزیر بهداشت برای شرکت در  بیست چهارمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از جوامع ایمن که برای اولین بار در ایران باحضور نمایندگانی از 20کشور دنیا در تبریز برگزار می شود به ـآنجا سفر کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز