خبرگزاری کار ایران

خدابخش در شورای فرهنگی و اجتماعی احیای دریاچه ارومیه؛

90 درصد بودجه احیای دریاچه ارومیه صرف بخش فنی شده است/ سازمان‌های مردم نهاد برای تثبیت جایگاه نیاز به زمان دارند

asdasd
کد خبر : ۶۸۲۲۵۰

استاندار آذربایجان‌ شرقی تاکید کرد: بیش از نود درصد بودجه احیای دریاچه ارومیه به پروژه‌های فنی اختصاص داده شده اما کمتر به مسائل اجتماعی و فرهنگی اهمیت داده شده است.

به گزارش ایلنا، مجید خدابخش در جلسه شورای فرهنگی و اجتماعی احیای دریاچه ارومیه گفت: باید مشخص شود سهم روستائیان و کشاورزی و سدها چه اندازه در خشک شدن دریاچه ارومیه تاثیر داشته تا به همان اندازه وقت و انرژی برای هرکدام بگذاریم.

وی ادامه داد: بیش از نود درصد بودجه احیای دریاچه ارومیه به پروژه‌های فنی اختصاص داده شده اما کمتر به مسائل اجتماعی و فرهنگی اهمیت داده شده است.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه فعالیت‌های جزیره‌ای برای احیای دریاچه ارومیه جواب نخواهد، اظهار داشت: باید تمام ۲۷ بند راهکار احیای دریاچه به صورت منسجم اجرایی شود.

خدابخش با اشاره به نقش سمن‌ها در فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی تصریح کرد: اندکی زمان خواهد برد تا جایگاه سمن‌ها تثبیت شود، دولت‌ها همیشه پول داشته و کار کرده‌اند اما سمن‌ها زمان نیاز دارند تا جا بیفتند و ما تمام تلاشمان را برای افزایش بودجه این سمن‌هاست.

وی افزود: فعالیت‌های مردمی همیشه بیش از کارهای دولتی جوابگو بوده است،به طور مثال اگر همین عزاداری‌های حسینی را به دولت‌ها واگذار کنیم به بودجه فراوانی نیاز دارط اما مردم بدون بودجه به بهترین نحو عزاداری را برگزار می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز